Jaromír Jágr v reklamě v letech 2010-2012
Název práce v češtině: | Jaromír Jágr v reklamě v letech 2010-2012 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Jaromír Jágr in advertisements in years 2010-2012 |
Klíčová slova: | Celebrita, marketing, efektivita, celebrity marketing, značka, produkt, reklama, Jaromír, Jágr. |
Klíčová slova anglicky: | Celebrity, marketing, efficiency, celebrity marketing, brand, product, advertisement, Jaromír, Jágr. |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 27.06.2012 |
Datum zadání: | 22.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2013 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2013 |
Oponenti: | Mgr. Zdeněk Šesták |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce s názvem „Jaromír Jágr v reklamě v letech 2010–2012“ pojednává o využití známé tváře pro reklamní účely, tedy tzv. celebrity marketing. Tato diplomová práce vysvětluje podstatu daného oboru a jeho efektivity v reklamě, především pak ve spojitosti s rostoucími aktivitami hokejisty Jaromíra Jágra v dané oblasti.
V práci se pokusím objasnit význam celebrity marketingu jako samostatného a relativně nového oboru, zmínit informace o jeho historii, současnosti, ale především i efektivitě a alternativním využití. Veškeré získané poznatky první části mé práce budu aplikovat na jednotlivé reklamní kampaně, kterých se jako hlavní protagonista zúčastnil Jaromír Jágr. Kampaně budu hodnotit z hlediska efektivnosti jak pro značku, tak pro hráče samotného. Dále budu hledat odlišnosti v jednotlivých kampaních v postupu let nejen z hlediska efektivnosti, ale též kvality v porovnání se spoty dané doby. Závěrem zhodnotím aktuální situaci v oblasti celebrity marketingu u nás a v zahraničí a pokusím se predikovat možný vývoj do let budoucích. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor’s thesis named "Jaromir Jágr in advertisements in years 2010–2012" covers the use of a popular person in advertising that is so-called celebrity marketing.
This thesis explains the grounds of this industry and its efficiency in advertising; mainly in connection with ice-hockey player J.J.’s growing activities in such area. In this thesis I am going to explain the meaning of celebrity marketing as a single and relatively new industry, reflect its history, and present but most of all its efficiency and alternative use. All the findings from the first part of this paper will be applied on particular advertisements which JJ starred in. Such campaigns will be evaluated based on the following criteria: efficiency too the brand as well as for the player himself. Furthermore, I will be looking for difference in particular campaigns throughout the years not only from efficiency point of view but also the quality compared to other ads of the era. Finally, I will evaluate the current celebrity marketing in the CR and abroad and will try to predict possible development in the upcoming years. |