Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění
Název práce v češtině: Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění
Název v anglickém jazyce: Economic Crisis: Media Representation and Public Opinion
Klíčová slova: Ekonomická krize; obsahová analýza; sekundární analýza; agenda-setting; veřejné mínění; mediální prezentace; Hospodářské noviny; Blesk
Klíčová slova anglicky: global recession; content analysis; secondary analysis; agenda-setting; public opinion; news coverage
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (23-KS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 26.06.2012
Datum zadání: 13.05.2013
Datum a čas obhajoby: 24.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: Jinonice, U Kříže 8, Praha 5
Datum odevzdání elektronické podoby:16.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2013
Oponenti: Mgr. Jiří Remr, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem této práce bude sledovat obraz současné hospodářské krize ve vybraných tištěných mediích a dále analyzovat veřejné mínění o této krizi.
Práce bude sledovat korelace mezi četností výskytu tohoto tématu v médiích a veřejným míněním a bude zjišťovat, zda je veřejné mínění médii ovlivňováno, nebo ho média naopak reflektují. Dále bude sledovat i názory ekonomických odborníků.
Budu vycházet z obdobného výzkumu Denise Wu, který zkoumal korelace mezi zobrazováním ekonomické krize v médiích, ekonomickými ukazateli a veřejným míněním v Číně a ve Spojených státech amerických.
Vycházeje z teorie vlivu hodnotového systému na ekonomiku bude tato práce testovat, zda lidé pohlížejí na ekonomickou krizi odlišně v závislosti na svých hodnotách.

Hypotéza 1: Veřejné mínění je ovlivněno zprávami v médiích (následuje média s určitým zpožděním).
Hypotéza 2: Média následují názory expertů.
Hypotéza 3: Jinak zaměřená média (HN a Blesk) interpretují krizi různě.
Hypotéza 4: Jinak hodnotově orientovaní respondenti interpretují mediální zprávy různě.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK