Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění
Název práce v češtině: | Ekonomická krize: mediální obraz a veřejné mínění |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Economic Crisis: Media Representation and Public Opinion |
Klíčová slova: | Ekonomická krize; obsahová analýza; sekundární analýza; agenda-setting; veřejné mínění; mediální prezentace; Hospodářské noviny; Blesk |
Klíčová slova anglicky: | global recession; content analysis; secondary analysis; agenda-setting; public opinion; news coverage |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (23-KS) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Hynek Jeřábek, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 26.06.2012 |
Datum zadání: | 13.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 24.06.2013 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Jinonice, U Kříže 8, Praha 5 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.06.2013 |
Oponenti: | Mgr. Jiří Remr, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Cílem této práce bude sledovat obraz současné hospodářské krize ve vybraných tištěných mediích a dále analyzovat veřejné mínění o této krizi.
Práce bude sledovat korelace mezi četností výskytu tohoto tématu v médiích a veřejným míněním a bude zjišťovat, zda je veřejné mínění médii ovlivňováno, nebo ho média naopak reflektují. Dále bude sledovat i názory ekonomických odborníků. Budu vycházet z obdobného výzkumu Denise Wu, který zkoumal korelace mezi zobrazováním ekonomické krize v médiích, ekonomickými ukazateli a veřejným míněním v Číně a ve Spojených státech amerických. Vycházeje z teorie vlivu hodnotového systému na ekonomiku bude tato práce testovat, zda lidé pohlížejí na ekonomickou krizi odlišně v závislosti na svých hodnotách. Hypotéza 1: Veřejné mínění je ovlivněno zprávami v médiích (následuje média s určitým zpožděním). Hypotéza 2: Média následují názory expertů. Hypotéza 3: Jinak zaměřená média (HN a Blesk) interpretují krizi různě. Hypotéza 4: Jinak hodnotově orientovaní respondenti interpretují mediální zprávy různě. |