Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza jazykových kurzů češtiny pro německy mluvící studenty
Název práce v češtině: Analýza jazykových kurzů češtiny pro německy mluvící studenty
Název v anglickém jazyce: Analysis of Language Courses for German Speaking Students
Klíčová slova: jazyková výuka, německy mluvící studenti, vztah mezi Čechy a Němci, hodnocení jazykových kurzů, interkulturní komunikace
Klíčová slova anglicky: language courses, german speaking students, relationship between Czech and German people, evaluation language courses, intercultural communication
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Karel Šebesta, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.06.2012
Datum zadání: 06.06.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.08.2013
Datum a čas obhajoby: 16.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2013
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Piotr Paweł Pierścieniak
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na analýzu jazykových kurzů pro německy mluvící cizince v Čechách. Jedná se zejména o kurzy v jazykových školách, které navštěvují zahraniční zaměstnanci mezinárodních firem. Výzkum proběhne formou dotazníku, přímého zúčastněného pozorování a doplňujících následných rozhovorů. Zaměřím se nejen na studenty kurzů češtiny pro cizince, ale také na jejich lektory, případně organizátory kurzů. V centru mého zájmu stojí praktické fungování kurzu, vzájemná evaluace studenta a lektora a sociokulturní složka vztahu mezi Čechy a Němci.
Pokyny k vypracování:

1. Prostudování odborné literatury
2. Upřesnění cílů a postupů práce na základě odborné literatury
3. Zpracování teoretické části práce
4. Průběžné sledování výuky ve vybraných jazykových kurzech a její hodnocení
5. Podrobná analýza sledovaných hodin
6. Výzkum prostřednictvím dotazníků a dodatečných rozhovorů
Shrnutí výsledků a formulace závěrů
Seznam odborné literatury
BOREC, T. Manažéri na cudzom parkete: ako prekonávať nástrahy interkúlturnej komunikáte. Bratislava, 2009.
BUCHTOVÁ, B.; POKORNÝ, J. Podnikání a kulturní odlišnosti. Brno, 2004.
BURYÁNEK, J. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy. Praha, 2002.
ČECHOVÁ, E.; REMEDIOSOVÁ, H. Čeština pro ekonomy: nástavbový kurs češtiny pro cizince. Praha, 1999.
FLEISCHMANN, N. Was ist typisch tschechisch? Kulturunterschiede in der deutsch-tschechischen Zusammenarbeit und die Grenzen ihrer Schematisierung. Saarbrücken, 2008.
HASIL, J. Interkulturní aspekty mezikulturní komunikace. UJEP: Ústí nad Labem, 2011.
JANDT, F. E. An introduction to intercultural communication : identities in a global community. Thousand Oaks: London, 2007.
JANEBOVÁ, E. a kol. Interkulturní komunikace ve škole. Praha, 2010.
KOLMAN, L. Komunikace mezi kulturami: aplikace znalostí v obchodu, managementu a správě. Praha, 2007.
LEPILOVÁ, K. K cizojazyčné komunikaci ve sféře podnikání. Ostrava, 2004.
NEKULA, M.; NEKVAPIL, J.; ŠICHOVÁ, K. Sprachen in multinationalen Unternehmen auf dem Gebiet der Tschechischen Republik. München, 2005.
NEKVAPIL, J.; NEKULA, M. K jazykové situaci v nadnárodních podnicích působících v České republice. SaS, 67, 2006, 2, s. 83-95.
NEKVAPIL, J.; SLOBODA, M.; WAGNER, P. Mnohojazyčnost v České republice. Praha, 2009.
NOVÝ, I.; SCHROLL-MACHL, S. Interkulturní komunikace v řízení a podnikání: česko-německá. Praha, 2007.
NOVÝ, I.; SCHROLL-MACHL, S. Spolupráce přes hranice kultur. Praha, 2005.
Obchodní jednání a národní zvyklosti. Praha, 2004.
PATEL, F.; MINGSHENG, L.; SOOKNANAN, P. Intercultural Communication: Building a Global Community. Elektronický zdroj, dostupné z www.ebsco.com
PRŮCHA, J. Interkulturní komunikace. Praha, 2011.
PRŮCHA, J. Interkulturní psychologie. Praha, 2010.
ROCHE, J. Interkulturelle Sprachdidaktik. Tübingen, 2001.
SVĚTLÍK, J. Interkulturní marketing a komunikace v zemích EU. Zlín, 2001.
ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha, 2001.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK