Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Politická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republice
Název práce v češtině: Politická komunikace a politainment v prezidentských volbách roku 2013 v České republice
Název v anglickém jazyce: Political communication and politainment in the presidential election of 2013 in the Czech Republic
Klíčová slova: volební kampaň, politická komunikace, politainment, volba prezidenta, Česká republika
Klíčová slova anglicky: election campaign, political communication, politainment, presidential election, Czech Republic
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Daniel Kunštát, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.06.2012
Datum zadání: 17.09.2012
Datum a čas obhajoby: 24.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: IPS FSV UK, U kříže 8/661 158 00 Praha 5 – Jinonice
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2014
Oponenti: PhDr. Mgr. et Mgr. Tomáš Váňa
 
 
 
Seznam odborné literatury
BAYM, Geoffrey: 2010. From Cronkite to Colbert: The evolution of broadcast news. Paradigm: Boulder.

BLUMLER, Jay G. – KAVANAGH, Dennis: 1999. The Third Age of Political Communication: Influences and Features. Political Communication, 16, č. 3, 209-230. Dostupné z: http://www.cuni.cz/IKSZ-16-version1-pka.PDF

BRADOVÁ, Eva: 2005. Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Mezinárodní politologický ústav: Brno.

BRADOVÁ, Eva – ŠARADÍN, Pavel: 2007. Volební kampaně v ČR a volby 2006: Amerikanizace kampaní? In: DANČÁK, Břetislav – HLOUŠEK, Vít (eds.): Parlamentní volby 2006 a česká politika. Masarykova univerzita: Brno.

CARPINI, Michael X. Delli – WILLIAM, Bruce A.: 2001. Let Us Infotain You: Politics in the New Media Age. In: BENNETT, W. Lance – ENTMAN, Robert M. (eds.): Mediated politics: communication in the future of democracy. Cambridge University Press. Dostupné z:
http://repository.upenn.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1013&context=asc_papers&sei-redir=1#search="Let+Us+Infotain+You:+Politics+in+the+New+Media+Age"

DAHLGREN, Peter: 2009. Media and Political Engagement: Citizens, Communication and Democracy (Communication, Society and Politics). Cambridge university press: NeW York.

DÖRNER, Andreas: 2001. Politainment – Politik in der medialen Erlebnisgesellschaft. Edition suhrkampf: Frankfurt.

DÖRNER, Andreas: 2011. Politainment. Thesen zum Zusammenhang von Politik und Unterhaltung in der deutschen Gegenwartsgesellschaft. In: GRÜNRWALD, Robert - GÜLDENZOPF, Ralf – PIEPENSCHNEIDER, Melanie (eds.): Politische Kommunikation. Sankt Augustin. Dostupné z: http://www.kas.de/wf/doc/2799-1442-1-30.pdf

EIBL, Otto: 2009. Politická komunikace ve světě nových médií. In: NGUYEN, Linh (ed.): Efektivní politická komunikace. Evropské hodnoty: Praha.

FIALA, Petr – SCHUBERT, Klaus: 2000. Moderní analýza politiky. Barrister & Principál: Brno.

HJARVARD, Stig.: 2008. The mediatization of religion: A theory of the media as agents of religious change. Northern Lights: Yearbook of Film & Media Studies. Intellect Press: Bristol.

JIRÁK, Jan – KÖPPLOVÁ, Barbora: 2007. Média a společnost. Portál: Praha.

KOHOUT, Jaroslav: 1999. Veřejné mínění, image a metody public relations. Management press: Praha.

Lebeda, T. 2011. Dopady dvoukolového většinového systému na reprezentaci stran v českém Senátu. Sociologický časopis, Vol. 47, No. 2: 243–271.

LEBEDA, Tomáš – VLACHOVÁ, Klára: 2010. Jsou Češi politicky aktivní? In: MAŘÍKOVÁ, Hana a kol.: Jaká je naše společnost? Slon: Praha.

LUNDBY, Knut: 2009. Mediatization: concept, changes, consequences. Peter Lang Publishing: New York. Dostupné z: http://books.google.cz

MATUŠKOVÁ, Anna: 2009. Politika a komunikace. In: NGUYEN, Linh (ed.): Efektivní politická komunikace. Evropské hodnoty: Praha.

MATUŠKOVÁ, Anna: 2010. Politický marketing a české politické strany. Masarykova Univerzita: Brno.

MATUŠKOVÁ, Anna: 2010. Volební kampaně. In: BALÍK, Stanislav a kol.: Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Centrum pro studium demokracie a kultury: Brno.

MEYER, Thomas – HINCHMAN, Lew: 2002. Media Democracy: How the Media Colonize Politics. Polity press: Oxford.

MAZZOLENI, Gianpietro - SFARDINI, Anna: 2010. La popolarizzazione della politica: ruolo dei media e implicazioni per la cittadinanza. Univerzita degli studi di Milano.

MAZZOLENI, Gianpietro - SFARDINI, Anna: 2009. Review of Politica Pop: da “Porta a Porta” a “L’Isola dei famosi.“ Italy Collana Contemporanea, Bologna.

MCCHESNEY, Robert W.: 2009. Problém médií. Jak uvažovat o dnešních médiích. Grimmus: Český Těšín.

PETROVÁ, Barbora: 2010. Média a volební kampaň. In: BALÍK, Stanislav a kol.: Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Centrum pro studium demokracie a kultury: Brno.

PUTNAM, Robert D.: 2000. Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community. Simon and Schuster: New York.

POSTMAN, Neil: 1985. Amusing Ourselves to Death: Public discourse in the Age of Show Business. Penguin books, New York .

SARTORI, Giovanni: 2001. Srovnávací ústavní inženýrství. Zkoumání struktur, podnětů a výsledků. Slon: Praha.
SCHULTZ, David: 2012. Politainment: The Ten Rules of Contemporary Politics: A citizens' guide to understanding campaigns and elections. Hamline University: Saint Paul.

STREET, John: Politics Lost, Politics Transformed, Politics Colonised? Theories of the Impact of Mass Media. Political Studies review: Oxford. Dostupné z: http://iksz.fsv.cuni.cz/IKSZ-16-version1-pkc.pdf
Předběžná náplň práce
Tématem diplomové práce je analýza prezidentské volební kampaně v České republice v roce 2013. Předmětem práce je prezidentská kampaň, která je vnímána jako příležitost pro výzkum nové platformy politické komunikace, jíž je politainment. Primárním cílem práce bude představit tento pojem v kontextu současného charakteru politické komunikace a současně v českém prostředí najít proměnné, které tento fenomén definují.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theme of the thesis is an analysis of the presidential Election Campaign in the Czech Republic in the year 2013. The subject of this thesis is a presidential campaign, which is perceived as an opportunity to research a new platform of political communication, which is politainment. The primary aim is to introduce this concept in the context of the current nature of political communication in the Czech Republic to find the variables that define this phenomenon.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK