Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Multikultúrne aspekty v práci slovenského a českého učiteľa
Název práce v jazyce práce (slovenština): Multikultúrne aspekty v práci slovenského a českého učiteľa
Název práce v češtině: Multikulturní aspekty v práci učitele
Název v anglickém jazyce: Multicultural Aspects of Work of Slovak and Czech Teachers
Klíčová slova: globalizácia, médiá, masmédia, populácia, vyučovanie, učiteľ, problémy, výchova, minorita, majorita, skupina, vzdelávanie
Klíčová slova anglicky: globalization, media, mass media, population, tuition, teacher, problems, upbringing, minority, majority, group, education
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 01.06.2012
Datum zadání: 01.06.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.03.2013
Datum a čas obhajoby: 03.09.2013 09:20
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V bakalárskej práci sa chcem venovať veľmi aktuálnej problematike multikultúrnych aspektov, ktoré zasahujú do výchovy a vzdelávania stále vo väčšej miere. Najskôr sa pokúsim pojem zadefinovať a popísať jeho vznik a podmienky k tomu vedúce. Následovať bude popis aktuálnych problémov a najväčších vplyvov spojených s multikultúrou a kultúrou obecne. Po teoretickej časti sa budem venovať histórií a udalostiam, ktoré vytvorili najväčšie multikultúrne vplyvy v bývalom Československu a teda aj v dnešných samostatných republikách. Po zhrnutí histórie sa pokúsim zhodnotiť aktuálny stav a definovať tie najvplyvnejšie minority. Samozrejmosťou je nutnosť preskúmania zákoných východísk obecne a tak isto východísk pre vzdelávanie (RVP a iné). V posledných častiach by som sa rád venoval inštitúciám a zariadeniam venujúcim sa problematike a samotných nutných vedomostiach a schopnostiach učiteľa pre úspešné vedenia a zvládanie multikultúrnych kolektívov či multikultúrnych vplyvov na svojich zverencov.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1. vyd., 1993, ISBN 80-7066-534-3.
PELIKÁN, Jiří. Pomáhat být: otevřené otázky teorie provázející výchovy. Praha: Karolinum, 1. vyd., 2007, ISBN 978-80-246-0345-2.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika, 2., rozšíř. a akt. vyd., Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1821-7.
VALIŠOVÁ, Alena, KASÍKOVÁ, Hana. Pedagogika pro učitele : 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada, 2011, ISBN 978-80-247-3357-9.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu: Multikulturní výchova v praxi. 2., vyd., aktualizované. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-182-2.
FAY, Brian. Současná filosofie sociálních věd: Multikulturní přístup. Praha: Slon, 2002, ISBN 8086429105.
BAČOVÁ, Viera. Etnická identita a historické změny. Štúdia obyvateĺov vybraných obcí Slovenska. 1. vyd. Bratislava : Veda, 1996, ISBN 80-224-0472.
BITTNEROVÁ, Dana a MORAVCOVÁ, Miriam. Etnické komunity v české společnost, Praha : ERMAT, 1. Vyd. 2006, 80-903086-7-8.
FINKIELKRAUT, Alain. Destrukce myšlení. Esej. Přel. V. Jochmann. 2. vyd. Brno: Atlantis, 1993
ELIAS, Norbert. O procesu civilizace I.: sociogenetické a psychogenetické studie. Vyd. 1. Praha: Argo, 2006, 338 s. Historické myšlení. ISBN 80-7203-838-9.
ELIAS, Norbert. O procesu civilizace: sociogenetické a psychogenetické studie. Vyd. 1. Praha: Argo, 2007, 353 s. Historické myšlení. ISBN 978-80-7203-962-3.
BERNSTEIN, Basil. Class, codes and control. Vol. IV: The structure of pedagogic discourse. London: New York : Routledge, 2003. ISBN 0-415-30290-0.
BOURDIEU, Pierre. Teorie jednání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1998, 179 s. ISBN 80-7239-122-4.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK