Vliv nové politické situace po roce 1989 na rozvoj dopravního propojení ČR s okolními státy
Název práce v češtině: | Vliv nové politické situace po roce 1989 na rozvoj dopravního propojení ČR s okolními státy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Impact of new political situation after 1989 on development of transport network of Czech Republic with neighbouring states |
Klíčová slova: | doprava, ČR, dopravní sítě |
Klíčová slova anglicky: | transport, Czech Republic, transport network |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra politologie (23-KP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michael Romancov, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 28.05.2012 |
Datum zadání: | 28.05.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2013 00:00 |
Místo konání obhajoby: | IPS FSV UK, U kříže 8/661 158 00 Praha 5 – Jinonice |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2013 |
Oponenti: | PhDr. Mgr. et Mgr. Jakub Landovský, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
analyzovat mezistátní smlouvy, strategické vládní dokumenty a jednotlivé plány rozvoje dopravní infrastruktury a politická rozhodnutí. Zhodnotí jejich důraz na mezistátní dopravní propojení a porovná s výslednou realitou, nakolik se plány podařilo naplnit. Dále se zaměří i na dobové politické aktéry a jejich výroky a sliby a motivaci k jednotlivým rozhodnutím. Bude důležité se také zaměřit na bilaterální vztahy s jednotlivými okolními státy a na roli EU. Výsledkem by mělo být hodnocení, nakolik se podařilo dohnat deficit z minulých let a efektivně se tak propojit s okolními státy.
|
Seznam odborné literatury |
LEVINSON, DAVID M.: Financing Transportation Network, 7. vyd. 232s, Cheltenham, UK : Edward Elgar, 2002, ISBN 1-84064-594-6
RŮZNÍ: Železnice 2011 – sborník příspěvků, 1. vyd. Praha: SŽDC, 2011 Usnesení Vlády č. 286/1963 z 10. dubna 1963 „O koncepci dlouhodobého rozvoje silniční sítě a místních komunikací“ Usnesení vlády č. 631/1993 z 10. listopadu 1993 „O rozvoji dálnic a čtyřpruhových silnic pro motorová vozidla v České republice do roku 2005“ MICHAL PRÁŠIL: Dálnice 1967 – 2007, 2. vyd. 134 stran, Zvon, 2007 |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se bude zabývat rozvojem dopravní infrastruktury České republiky po roce 1989 se zaměřením na snahu o lepší začlenění České republiky do evropské dopravní sítě a především o infrastrukturní propojení s okolními státy jako reakci na proběhnuvší politické změny. Analyzuje situaci na počátku sledovaného období a dosavadní průběh realizace projektů v jednotlivých oblastech. Na závěr shrne současnou situaci a přidá výhled do budoucna.
Předpokládaná osnova práce 1. VÝCHOZÍ SITUACE V ROCE 1989 1.1. POLITICKÁ SITUACE 1.2. STAV INFRASTRUKTURY 2. ZMĚNY PO ROCE 1990 2.1. POLITICKÁ ZMĚNA A DOPRAVA 2.2. ZMĚNA KONCEPCE POSTUPU VÝSTAVBY 2.3. SILNICE 2.4. ŽELEZNICE 2.5. LETECKÁ DOPRAVA 2.6. VODNÍ DOPRAVA 2.7. ENERGETICKÉ SÍTĚ 3. ČR A EVROPSKÉ INSTITUCE POLITICKÉ I ODBORNÉ 4. VNITROPOLITICKÁ SITUACE A JEJÍ VLIV NA PRIORITIZACI VÝSTAVBY INFRASTRUKTURNÍCH PROJEKTŮ 4.1. VLIVNÍ POLITICI 4.2. DALŠÍ FAKTORY 5. SOUČASNÝ STAV 5.1. RIZIKA 5.2. PŘÍLEŽITOSTI 6. BUDOUCNOST 7. ZÁVĚR |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis will address the development of transport infrastructure in the Czech Republic after 1989, focusing on the efforts for better integration of the Czech Republic into the European transport network, especially the infrastructure links with neighbouring countries as a response to political changes. It analyzes the situation at the beginning of the period and the progress of the implementation of projects in different areas. In conclusion, it will summarize the current situation and will outline future development. |