Syndrom vyhoření u učitelské profese
Název práce v češtině: | Syndrom vyhoření u učitelské profese |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Burnout Syndrome of Teachers |
Klíčová slova: | syndrom vyhoření, učitelství, učitel, pomáhající profese, začínající učitel, stres, |
Klíčová slova anglicky: | burnout syndrome, teaching, teacher, helping professions, beginning teacher |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Daniela Sedláčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.05.2012 |
Datum zadání: | 15.05.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 26.11.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2013 09:20 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.06.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Hana Krykorková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je definovat syndrom vyhoření, jeho příčiny a možnosti jeho předcházení. Dále se věnuje také problematice začínajících učitelů, učitelů s dlouhodobou praxí a učitelství jako pomáhající profesi. |
Seznam odborné literatury |
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Hořet, ale nevyhořet. 2., přeprac. vyd., V KNA 1. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012, 175 s. Orientace (Karmelitánské nakladatelství), sv. 42. ISBN 978-807-1955-733. MINIRTH, Frank B. Jak překonat vyhoření: naučte se rozpoznávat, chápat a zvládat stres. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2011, 138 s. Orientace (Karmelitánské nakladatelství), sv. 42. ISBN 978-80-7255-252-8. STOCK, Christian. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout: naučte se rozpoznávat, chápat a zvládat stres. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 103 s. Poradce pro praxi, sv. 42. ISBN 978-80-247-3553-5. SCHMIDBAUER, Wolfgang. Syndrom pomocníka: naučte se rozpoznávat, chápat a zvládat stres. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Portál, 2008, 234 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 978-807-3673-697. GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Vyd. 1. Praha: Triton, 2011, 198 s. Psyché (Triton), sv. č. 69. ISBN 978-807-3873-943. VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Překlad Petr Babka. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2007, 76 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 978-807-2903-252. LAŠEK, Jan. Aktuální otázky psychologie učitele: co by měl učitel vědět o své profesi. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, 90 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 80-704-1210-0. HRABAL, Vladimír a Isabella PAVELKOVÁ. Jaký jsem učitel: co by měl učitel vědět o své profesi. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Portál, 2010, 239 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 978-807-3677-558. HÁJEK, Karel a Isabella PAVELKOVÁ. Práce s emocemi pro pomáhající profese: tělesně zakotvené prožívání. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Portál, 2006, 119 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 80-736-7107-7. ÚLEHLA, Ivan a Isabella PAVELKOVÁ. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. 2. vyd. Překlad Petr Babka. Praha: Sociologické nakladatelství, 2007, 128 s. Spektrum (Portál), 58. ISBN 978-80-86429-36-6. PODLAHOVÁ, Libuše a Isabella PAVELKOVÁ. První kroky učitele: učebnice metod sociální praxe. Vyd. 1. Překlad Petr Babka. Praha: Triton, 2004, 223 s. První pomoc pro pedagogy, 1. ISBN 80-725-4474-8. |