Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význam umění pro rozvoj osobnosti
Název práce v češtině: Význam umění pro rozvoj osobnosti
Název v anglickém jazyce: The importance of art for personal development
Klíčová slova: Psychologie umění, rozvoj osobnosti, psychosomatické disciplíny, lidský hlas, výchova, zrcadlové neurony.
Klíčová slova anglicky: Psychology of art, personal development, psychosomatic disciplines, human voice, education, mirror neurons.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jiří Šípek, CSc., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.05.2012
Datum zadání: 09.05.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.06.2012
Datum a čas obhajoby: 04.09.2013 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2013
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na význam umění pro rozvoj osobnosti především v časné dospělosti. Za časnou dospělost bude považovat věk přibližně od 20 do 35 let.
Práce se nejdříve pokusí charakterizovat časnou dospělost, dále vymezit termín osobnost a termín umění. Hlavní záměr práce je vyhledat v dostupných zdrojích takové studie, teorie a myšlenky, které nabízejí konkrétní možné mechanizmy působení umění na rozvoj osobnosti. Cílem první části práce je v rámci stanoveného rozsahu vytvořit co nejucelenější přehled současných poznatků na dané téma.
Druhá část práce navrhuje design výzkumu. Pokusím se operacionalizovat možný vztah některé složky osobnosti k umělecké tvorbě. Výzkum by měl v případě potvrzení vztahu také prokazovat kauzálnost, kde umění bylo příčinnou změny osobnosti.
Seznam odborné literatury
Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience. New York: HarperCollins.
Gardner, H. (1983). Frames of mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books.
Hlavsa, J. (1985). Psychologické základy teorie tvorby. Praha: Academia.
Krejčířová, D. & Langmeier, D. (2006). Vývojová psychologie; 2,. aktualizované vydání. Praha: Grada.
Kulka, J. (2008). Psychologie umění. Praha: Grada.
Šípek, J. (2010). Psychologické souvislosti scénické tvorby. Praha: AMU.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK