Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Houslová instruktivní literatura se zaměřením na etudy
Název práce v češtině: Houslová instruktivní literatura se zaměřením na etudy
Název v anglickém jazyce: Violin Instructive Literature With Specialization on Etudes
Klíčová slova: housle, houslová literatura, etudy, houslové školy, instruktivní literatura, skladatelé houslových etud, školní vzdělávací plán
Klíčová slova anglicky: violin, violin school, violin etudes, instructive literature
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Vedoucí / školitel: doc. MgA. Marka Perglerová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 03.05.2012
Datum zadání: 03.05.2012
Datum a čas obhajoby: 11.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: prof. Jiří Tomášek
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce vytváří stručný přehled houslové instruktivní literatury, především nejvýznamnějších souborů etud a jejich autorů. Tento přehled je východiskem pro následující vlastní ucelený výběr jednotlivých etud seřazených dle obtížnosti a techniky, na kterou se zaměřují, a to v rozsahu od počátků houslové hry do případného nástupu na konzervatoř. Jednotlivé etudy doplňuje popis doporučeného efektivního nácviku. Stěžejní kapitolou je návrh na vytvoření školního vzdělávacího plánu potenciální základní umělecké školy, která by vzdělávala výjimečně nadané žáky.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work creates a concise survey of the violin instructive literature, especially considering the most important etude collections and their authors. This survey is a starting point for following comprehensive selection of particular etudes ordered according to their difficulty and techniques they are focused on, in the span from the early violin years to a conceivable accession to the conservatory. Individual etudes are followed by a description of the proposed effective training. In the crucial chapter,a draft for creating a curriculum of a prospective elementary music school for exceptionally gifted pupils.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK