Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metodika public relations knihoven v Karlovarském kraji
Název práce v češtině: Metodika public relations knihoven v Karlovarském kraji
Název v anglickém jazyce: PRs Methods of Libraries in Karlovy Vary Region
Klíčová slova: metodika - public relations – veřejné mínění - knihovny – Krajská knihovna Karlovy Vary - Karlovarský kraj
Klíčová slova anglicky: methods - public relations – public opinions - libraries - Regional Library Karlovy Vary - Karlovy Vary region
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: Ing. Radka Johnova, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.04.2012
Datum zadání: 22.04.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.06.2012
Datum a čas obhajoby: 03.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 03.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Ing. Jiří Pátek, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce bude zmapovat situaci v oblasti public relations v městských knihovnách Karlovarského kraje a na základě získaných poznatků o stávajícím stavu a potřebách městských knihoven na tomto poli, vytvořit manuál využití moderních strategií public relations a marketingu.
Práce bude obsahovat jak část teoretickou, tak část praktickou. Teoretická část bakalářské práce osvětlí trendy v public relations a marketingu s využitím moderních komunikačních kanálů.
Na základě využití teoretických poznatků a "příkladů dobré praxe" knihoven Karlovarského kraje se tato práce pokusí v praktické části zpracovat metodický návod na tvorbu public relations v malých knihovnách s ohledem na roli krajské knihovny jako pomocníka a metodika této činnosti s využitím jejích zkušeností na poli marketingu a PR, zejména při využití moderních komunikačních kanálů (Facebook, web).
Hlavní metody práce budou: studium odborné literatury, systemizace vlastních poznatků, průzkum ve vybraných institucích, analýza zjištěných informací a jejich hodnocení a zpracování do podoby metodického materiálu.
Seznam odborné literatury
LESLY, Philip. Public Relations: Teorie a praxe. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 240 s. ISBN 80-858-6515-7.

FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 165 s. Manažer. ISBN 978-802-4719-030.

TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2011.

BORCHARDT, Peter. Marketing pro veřejné knihovny. 1. české vydání. Praha: Národní knihovna v Praze, 1994.

IFLA. Služby veřejných knihoven: směrnice IFLA/UNESCO pro rozvoj. Praha: Svaz knihovníků a informačních pracovníků, 2002.

Inflow: information journal[online]. Brno: Kabinet informačních studií a knihovnictví[cit. 2012-04-11]. ISSN 1802-9736. Dostupné z: www.inflow.cz

Čtenář: Měsíčník pro práci s knihou / Středočeská vědecká knihovna Kladno. Praha: A.L.L. Production.

Ikaros Elektronický Časopis o Informační Společnosti / Ústav Informačních Studií a Knihovnictví Praha[online]. [cit. 2012-04-11]. ISSN 1212-5075.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK