Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rizika užívání Facebooku a pedagogické možnosti jejich prevence
Název práce v češtině: Rizika užívání Facebooku a pedagogické možnosti jejich prevence
Název v anglickém jazyce: The Dangers of Using Facebook and the Pedagogical Ways to Prevent It
Klíčová slova: Facebook, internetová sociální síť, riziko, kybergrooming, kyberstalking, kyberšikana, prevence, rizikové chování, informovanost
Klíčová slova anglicky: Facebook, internet social network, risk, cybergrooming, cyberstalking, cyberbullying, prevention, risk behaviour, awareness
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.04.2012
Datum zadání: 12.04.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.05.2012
Datum a čas obhajoby: 16.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:23.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat rizika, která s sebou může přinést užívání Facebooku a navrhnout možná opatření, jak by se jednotlivá rizika mohla snížit. Na začátku bude představen Facebook jako sociální síť, aby bylo zřejmé, na jakých principech funguje. Z toho vyplynou i rizika, která budou popsána v dalších kapitolách. Práce se zaměří především na děti a dospívající, kteří si tato rizika nemusí uvědomovat. Proto její druhou část bude tvořit výzkum zabývající se uvědomělostí dětí a adolescentů v této oblasti.

The aim of the thesis will be to describe dangers connected with using of Facebook and it will suggest possible ways to reduce these dangers. At the beginning Facebook will be presented as a social network to show on which principles it works. It brings some dangers which will be described in the next chapters. The work will focus mainly on children and adolescents who might not be aware of these dangers. That is why the second part of the thesis will be devoted to the research which will examine the awareness of children and adolescents in this field.
Seznam odborné literatury
1. DĚDEČEK, Dominik. Facebook: jednoduše. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. 127 s. ISBN 978-80-2 51-3196-1.
2. KYŠKA, Roland. Všetci sme nahí na facebooku. Bratislava: Forza Music, c2010. 147 s. ISBN 978-80-89359-24-0.
3. MILLER, Daniel. Tales from Facebook. Cambridge: Polity, 2011. 218 s. ISBN 978-0-7456-5210-8.
4. ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 97 s. ISBN 978-80-7367-984-2.
5. VAŠUTOVÁ, Maria a kol. Proměny šikany ve světě nových médií. 1. vyd. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2010. 225 s. ISBN 978-80-7368-858-5.
6. http://www.clanky.rvp.cz
7. http://www.e-bezpeci.cz
8. http://www.e-nebezpeci.cz
9. http://www.facemag.cz
10. http://www.saferinternet.cz
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK