Rizika užívání Facebooku a pedagogické možnosti jejich prevence
Název práce v češtině: | Rizika užívání Facebooku a pedagogické možnosti jejich prevence |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Dangers of Using Facebook and the Pedagogical Ways to Prevent It |
Klíčová slova: | Facebook, internetová sociální síť, riziko, kybergrooming, kyberstalking, kyberšikana, prevence, rizikové chování, informovanost |
Klíčová slova anglicky: | Facebook, internet social network, risk, cybergrooming, cyberstalking, cyberbullying, prevention, risk behaviour, awareness |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Krykorková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 12.04.2012 |
Datum zadání: | 12.04.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.05.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.06.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Martin Strouhal, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je popsat rizika, která s sebou může přinést užívání Facebooku a navrhnout možná opatření, jak by se jednotlivá rizika mohla snížit. Na začátku bude představen Facebook jako sociální síť, aby bylo zřejmé, na jakých principech funguje. Z toho vyplynou i rizika, která budou popsána v dalších kapitolách. Práce se zaměří především na děti a dospívající, kteří si tato rizika nemusí uvědomovat. Proto její druhou část bude tvořit výzkum zabývající se uvědomělostí dětí a adolescentů v této oblasti. The aim of the thesis will be to describe dangers connected with using of Facebook and it will suggest possible ways to reduce these dangers. At the beginning Facebook will be presented as a social network to show on which principles it works. It brings some dangers which will be described in the next chapters. The work will focus mainly on children and adolescents who might not be aware of these dangers. That is why the second part of the thesis will be devoted to the research which will examine the awareness of children and adolescents in this field. |
Seznam odborné literatury |
1. DĚDEČEK, Dominik. Facebook: jednoduše. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2010. 127 s. ISBN 978-80-2 51-3196-1. 2. KYŠKA, Roland. Všetci sme nahí na facebooku. Bratislava: Forza Music, c2010. 147 s. ISBN 978-80-89359-24-0. 3. MILLER, Daniel. Tales from Facebook. Cambridge: Polity, 2011. 218 s. ISBN 978-0-7456-5210-8. 4. ROGERS, Vanessa. Kyberšikana: pracovní materiály pro učitele a žáky i studenty. 1. vyd. Praha: Portál, 2011. 97 s. ISBN 978-80-7367-984-2. 5. VAŠUTOVÁ, Maria a kol. Proměny šikany ve světě nových médií. 1. vyd. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2010. 225 s. ISBN 978-80-7368-858-5. 6. http://www.clanky.rvp.cz 7. http://www.e-bezpeci.cz 8. http://www.e-nebezpeci.cz 9. http://www.facemag.cz 10. http://www.saferinternet.cz |