Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Komunikativní dovednosti a narušená komunikační schopnost u dětí před zahájením školní docházky
Název práce v češtině: Komunikativní dovednosti a narušená komunikační schopnost u dětí před zahájením školní docházky
Název v anglickém jazyce: Communicative skills and disturbed communications ability of children before initiation of school attendance
Klíčová slova: Komunikace, komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost, kognitivní vývoj, psychomotorický vývoj, řečový vývoj, druhy narušené komunikační schopnosti, přípravné stadium řeči, vlastní vývoj řeči, jazykové roviny, rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (RVP PV), logopedická intervence.
Klíčová slova anglicky: Communication, communication skills, communication ability, cognitive development, psychomotor development, speech development, types of communication disorders, speech preparatory stage, self-development of speech, language, educational program for pre-school education (RVP PV), speech therapy.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.03.2012
Datum zadání: 19.06.2013
Datum a čas obhajoby: 13.01.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 13.01.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Lucie Durdilová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
V bakalářské práci je analyzována komunikační schopnost a narušení komunikační schopnosti u dětí v předškolním věku. V úvodní teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se komunikace a rozpracované jednotlivé kategorie narušené komunikační schopnosti dětí před nástupem do základní školy. V následující teoretické části je na základě studia odborných pramenů zpracován vývoj dítěte do 6 let věku, jeho psychomotorický, kognitivní a řečový vývoj. Závěrečná teoretická část je zaměřena na možnosti intervence dětí s narušenou komunikační schopností a systém logopedické péče pro tyto děti před nástupem do základní školy.
V praktické části, která je zaměřena na rodiče dětí předškolního věku a učitele mateřských škol, je sledován výskyt jednotlivých poruch u dětí tohoto věku. Je zjišťována informovanost rodičů o této problematice, spokojenost s logopedickou péčí o jejich dítě a především je zjišťován fakt, zda rodiče sami pracují s dítětem, které má nějaký druh narušené komunikace. Učitelům mateřské školy je dán prostor k vyjádření k této problematice formou rozhovorů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis analyzes the communication ability and communication disorder of children at the preschool age. Basic concepts relating to communication and as well as to processed individual categories of communication disorder skills of children before entering the elementary school are defined in the theoretical part of the work. Further the development of a child under the age of six years based on the study of professional sources is outlined including its psychomotor, cognitive and speech development. The final theoretical part is focused on both the possibilities of intervention in case of children suffering from communication disorders and at the speech therapy system for these children before entering the elementary school.
In the practical part, which is aimed at parents of the preschool age children and their kindergarten teachers, the occurrence of disorders in this child category is specified. The parents’ awareness of these problems and their satisfaction or dissatisfaction with the speech therapy care for their children is also investigated as well as the fact whether the parents themselves help these children at home. This part of the work also includes the interviews with kindergarten teachers who express their opinions and professional experience on this issue.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK