Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj alternativy Braillského řádku a analýza procesu čtení textového výstupu s podporou nového nástroje
Název práce v češtině: Vývoj alternativy Braillského řádku a analýza procesu čtení textového výstupu s podporou nového nástroje
Název v anglickém jazyce: Developing alternative refreshable Braille display and analysing the process of reading text output supported by the new tool
Klíčová slova: Braillský řádek, Braillovo písmo, čtení textového výstupu, křivka učení
Klíčová slova anglicky: Refreshable Braille display, Braille, reading textual output, learning curves
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 20.03.2012
Datum zadání: 01.05.2013
Datum a čas obhajoby: 11.06.2013 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato práce se zabývá prvními dojmy, adaptací a učením s podporou nového nástroje. V této studii jsem zkoumal, jak lidé se zrakovým postižením reagují na nový druh braillského řádku typu Fast Character Display (FCHAD) a jak se ho naučí používat. Pedagogické prostředí této studie je kontrolované a učení je založené na drilování. Zkoumání se zvláště zaměří na otázku adaptace během drilování. Studie se podobá psychologickým výzkumům křivek učení s tím rozdílem, že pedagogické působení je plnohodnotnou součástí studie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
An examination of first impressions, adaptation and learning over a short period with novel material. In this study, I have examined how subjects react to, and learn to use, a new type of FCHAD braille display. The pedagogic atmosphere of this study is strict and drill based. Particular focus is placed on how students adapt during the course of a drill. The study was performed similarly to many learning curve studies, yet differs in that a teaching element was explicitly included rather than explicitly excluded.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK