Dětský diagnostický ústav
Název práce v češtině: | Dětský diagnostický ústav |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Children´s diagnostic institut |
Klíčová slova: | ústavní výchova, ochranná výchova, legislativa, zákon č.109/2002 Sb., zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník Code |
Klíčová slova anglicky: | institutional education, protective education, legislation, Act no. 109/2002 Coll., Act. No. 89/2012 Coll., Civil Code |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 19.03.2012 |
Datum zadání: | 02.05.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 25.06.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Tato bakalářská práce se zabývá ústavní a ochrannou výchovou ve školských zařízeních s akcentací dětského diagnostického ústavu. Hlavní tématem jsou legislativní změny, které se týkají těchto zařízení, tj. změny zákona č. 109/2002 Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, v souvislosti s přijetím nového občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) V práci je popisována historie ústavní výchovy, legislativní ukotvení a základní struktura ústavní a ochranné výchovy v České republice.
Cílem práce je zejména zmapování důsledků změn, které díky měnícím se zákonům nastaly či v brzké době nastanou. Součástí práce je průzkum prováděný metodou dotazníku. V jeho rámci na dané téma odpovídali zaměstnanci zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis deals with institutional and protective education in school facilities with accentuation in children diagnostic institute. The legislative changes related to these facilities, i.e. the amendments to the Act No. 109/2002 Coll. on execution of institutional or protective education in school facilities and on preventive educational care in school facilities and on amendment to other Acts, as amended, in connection eighth the adoption of the New Civil Code (Act. No. 89/2012 Coll. are the main theme. This thesis describes a history of institutional education, legislative foundations and basic structure of the institutional and protective education in the Czech republic.
The aim of this thesis is to map all the consequences of changes that have occurred or will soon occur due to the amended Acts. A questionnaire survey in which the employees of facilities for execution of institutional and protective education responded to questions related to this topic is included in this thesis. |