Raná intervence u dětí s autismem
Název práce v češtině: | Raná intervence u dětí s autismem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Early intervention for children with autism |
Klíčová slova: | Ranná péče, autismus |
Klíčová slova anglicky: | Early Intervention, Autism |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Sotáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 16.03.2012 |
Datum zadání: | 16.03.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 25.06.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 03.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 25.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Lidmila Valentová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou zpracovány oblasti:
1. Charakteristika poruch autistického spektra, projevy a deficity 2. Problematika rané péče u dětí s autismem 3. Specifika komunikace u dětí s autismem 4. Koncept strukturovaného učení u dětí s autismem Praktická část bude založena na pozorování a porovnání dvou dětí s poruchou autistického spektra. Budu porovnávat potřebnou míru podpory u dětí s vysokofunčním a nízkofunkčním autismem v raném věku. |
Seznam odborné literatury |
THOROVÁ, K., Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006
ČADILOVÁ,V., ŽAMPACHOVÁ, Z., Strukturované učení. Praha: Portál, 2008 BONDY, A., FROST, L., Vizuální komunikační strategie v autismu, Praha: Grada, 2007 HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V., Dětský autismus, Praha: Portál, 2004 RICHMAN, S., Výchova dětí s autismem, Praha: Portál, 2006 M. PILAŘOVÁ, T. HRADILKOVÁ (ed.), Raný vývoj dítěte a možnosti rané intervence, Praha: Futurum, 1999 KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. (ed.), Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004 KLENKOVÁ, J., Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývoje postižených dětí. Brno: Paido, 2000 KUBOVÁ, L., Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. Tech-market, 2001 JANOVCOVÁ, Z,. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: OL print, 2004 |
Předběžná náplň práce |
Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části budou popsány poruchy autistického spektra, jejich specifika a projevy. Dále metody využívané při rané intervenci u dětí s PAS.
Empirická část bude založena na kazuistikách dvou dětí. Jejím cílem bude popsat metody rané intervence na konkrétních příkladech a zhodnotit, jak byly účinné. Empirická část bude také mapovat, zda měla raná intervence vliv na rodinu jako celek. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The work will be divided into theoretical and practical part. In the theoretical part describes autism spectrum disorders, their characteristics and manifestations. In addition, methods used in early intervention for children with ASD.
The empirical part is based on case reports of two children. Its aim is to describe methods of early intervention on specific examples and assess how they were effective. The empirical part will also map that early intervention had an impact on the family as a whole. |