Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Raná intervence u dětí s autismem
Název práce v češtině: Raná intervence u dětí s autismem
Název v anglickém jazyce: Early intervention for children with autism
Klíčová slova: Ranná péče, autismus
Klíčová slova anglicky: Early Intervention, Autism
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.03.2012
Datum zadání: 16.03.2012
Datum a čas obhajoby: 25.06.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Lidmila Valentová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou zpracovány oblasti:
1. Charakteristika poruch autistického spektra, projevy a deficity
2. Problematika rané péče u dětí s autismem
3. Specifika komunikace u dětí s autismem
4. Koncept strukturovaného učení u dětí s autismem
Praktická část bude založena na pozorování a porovnání dvou dětí s poruchou autistického spektra. Budu porovnávat potřebnou míru podpory u dětí s vysokofunčním a nízkofunkčním autismem v raném věku.
Seznam odborné literatury
THOROVÁ, K., Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006
ČADILOVÁ,V., ŽAMPACHOVÁ, Z., Strukturované učení. Praha: Portál, 2008
BONDY, A., FROST, L., Vizuální komunikační strategie v autismu, Praha: Grada, 2007
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V., Dětský autismus, Praha: Portál, 2004
RICHMAN, S., Výchova dětí s autismem, Praha: Portál, 2006
M. PILAŘOVÁ, T. HRADILKOVÁ (ed.), Raný vývoj dítěte a možnosti rané intervence, Praha: Futurum, 1999
KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, L. (ed.), Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a
předškolním věku. Brno: Paido, 2004
KLENKOVÁ, J., Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývoje postižených dětí. Brno: Paido, 2000
KUBOVÁ, L., Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených dětí. Tech-market, 2001
JANOVCOVÁ, Z,. Alternativní a augmentativní komunikace. Brno: OL print, 2004
Předběžná náplň práce
Práce bude rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části budou popsány poruchy autistického spektra, jejich specifika a projevy. Dále metody využívané při rané intervenci u dětí s PAS.
Empirická část bude založena na kazuistikách dvou dětí. Jejím cílem bude popsat metody rané intervence na konkrétních příkladech a zhodnotit, jak byly účinné. Empirická část bude také mapovat, zda měla raná intervence vliv na rodinu jako celek.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The work will be divided into theoretical and practical part. In the theoretical part describes autism spectrum disorders, their characteristics and manifestations. In addition, methods used in early intervention for children with ASD.
The empirical part is based on case reports of two children. Its aim is to describe methods of early intervention on specific examples and assess how they were effective. The empirical part will also map that early intervention had an impact on the family as a whole.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK