Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Představy dětí předškolního věku o zdravém životním stylu
Název práce v češtině: Představy dětí předškolního věku o zdravém životním stylu
Název v anglickém jazyce: Imaginations of Preschool Children about Healthy Lifestyle
Klíčová slova: zdravý životní styl, dítě předškolního věku, výživa, pohybové aktivity, hygiena
Klíčová slova anglicky: healthy lifestyle, preschool child, nutrition, physical activities, hygiene
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 14.03.2012
Datum zadání: 20.06.2013
Datum a čas obhajoby: 17.09.2013 08:30
Datum odevzdání elektronické podoby:21.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 17.09.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Marie Linková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá představami dětí v předškolním věku, před vstupem do
ZŠ, o zdravém životním stylu.
Cílem je porozumět jejích představám, popř. předsudkům a způsobu myšlení,
s možností využití těchto poznatků v tvorbě konkrétních vzdělávacích programů
v rámci RVP.
Bakalářská práce má část teoretickou a praktickou.
Teoretická část obsahuje základní popis charakteristických znaků vnímání a myšlení
vývojového období dítěte předškolního věku před vstupem do ZŠ. Dále obsahuje
definici základních pojmů z oblasti zdravého životního stylu, kterou jsem pro tento
účel rozdělila na tyto oblasti: 1. zdravá výživa, 2. hygiena, zdraví a nemoc, 3. pohyb a
volný čas, 4. osobní bezpečnost.
Praktická část se zabývá výzkumem vybrané pětice dětí. Základem je vždy motivační
příběh s klíčovým tématem zkoumané oblasti, po něm následuje rozhovor, ve kterém
zkoumám představy a názory dětí k dané problematice.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the ideas of children of preschool age, before entering school,
about healthy lifestyles.
The aim is to understand their expectations, or prejudices and ways of thinking, with
the use of this knowledge in the development of specific educational programs within
the Framework educational program.
The work has theoretical and practical parts.
The theoretical part includes a basic description of the characteristics of perception
and thinking developmental stage of the child's preschool before entering elementary
school. It also contains a definition of the basic concepts of a healthy lifestyle, which
for this purpose I have divided into the following fields: 1st healthy nutrition, 2nd
hygiene, health and disease, 3rd movement and leisure, 4th personal safety.
The practical part deals with research of selected five children. The base is always
motivational story with a key theme of the study area, followed by a conversation in
which I explore ideas and views of children on the issue.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK