Představy dětí předškolního věku o zdravém životním stylu
Název práce v češtině: | Představy dětí předškolního věku o zdravém životním stylu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Imaginations of Preschool Children about Healthy Lifestyle |
Klíčová slova: | zdravý životní styl, dítě předškolního věku, výživa, pohybové aktivity, hygiena |
Klíčová slova anglicky: | healthy lifestyle, preschool child, nutrition, physical activities, hygiene |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 14.03.2012 |
Datum zadání: | 20.06.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 17.09.2013 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.06.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.09.2013 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Marie Linková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá představami dětí v předškolním věku, před vstupem do
ZŠ, o zdravém životním stylu. Cílem je porozumět jejích představám, popř. předsudkům a způsobu myšlení, s možností využití těchto poznatků v tvorbě konkrétních vzdělávacích programů v rámci RVP. Bakalářská práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje základní popis charakteristických znaků vnímání a myšlení vývojového období dítěte předškolního věku před vstupem do ZŠ. Dále obsahuje definici základních pojmů z oblasti zdravého životního stylu, kterou jsem pro tento účel rozdělila na tyto oblasti: 1. zdravá výživa, 2. hygiena, zdraví a nemoc, 3. pohyb a volný čas, 4. osobní bezpečnost. Praktická část se zabývá výzkumem vybrané pětice dětí. Základem je vždy motivační příběh s klíčovým tématem zkoumané oblasti, po něm následuje rozhovor, ve kterém zkoumám představy a názory dětí k dané problematice. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis deals with the ideas of children of preschool age, before entering school,
about healthy lifestyles. The aim is to understand their expectations, or prejudices and ways of thinking, with the use of this knowledge in the development of specific educational programs within the Framework educational program. The work has theoretical and practical parts. The theoretical part includes a basic description of the characteristics of perception and thinking developmental stage of the child's preschool before entering elementary school. It also contains a definition of the basic concepts of a healthy lifestyle, which for this purpose I have divided into the following fields: 1st healthy nutrition, 2nd hygiene, health and disease, 3rd movement and leisure, 4th personal safety. The practical part deals with research of selected five children. The base is always motivational story with a key theme of the study area, followed by a conversation in which I explore ideas and views of children on the issue. |