Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Argumentace v mravním usuzování dětí školního věku
Název práce v češtině: Argumentace v mravním usuzování dětí školního věku
Název v anglickém jazyce: School-age children - argumentation in their moral judgment
Klíčová slova: morální vývoj,spravedlnost,morální usuzování
Klíčová slova anglicky: moral development, justice, moral judgment
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miroslav Klusák, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 12.03.2012
Datum zadání: 12.03.2012
Datum a čas obhajoby: 11.09.2013 09:00
Místo konání obhajoby: M303
Datum odevzdání elektronické podoby:27.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. Lenka Hříbková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Východiskem je Piagetova teorie vývoje od egocentrické heteronomie k decentrované autonomii – konkrétně od argumentace odpovědností objektivních důsledků k argumentaci odpovědností subjektivních záměrů; v případě prohřešků jako lež, krádež, nemotornost; ve věku 6-10 let. Předmětem zájmu je otázka existence koordinace daných hledisek; ve věku 10-15 let (ale i jejích případných prodromů v dřívějším věku).
Student bude řešit (a) konstrukci experimentální situace – příběhů doplňujících jako kontrastní ty Piagetovy; (b) výběr dětí pro tzv. klinické rozhovory – z hlediska věku a počtu.
Seznam odborné literatury
Výchozí odbornou literaturou ke kultivaci teoretické citlivosti v oblasti metodologické i věcné bude Piagetova The Moral Judgment of the Child; v oblasti klinických rozhovorů Úvod k jeho The Child's Conception of the World; v oblasti místa Piagetova přístupu v kontextu psychologického výzkumu morálního vývoje v dětském věku Turielova stať The Development of Morality [In DAMON, W., LERNER, R. M. (Editors-in-Chief), EISENBERG, N. (Vol. Ed.) Handbook of Child Psychology. Volume Three: Social, Emotional, and Personality Development. (6th edition) New York: Wiley, 2006, s. 789-857].
Předběžná náplň práce
Tématem práce je výzkum morální argumentace dětí školního věku, konkrétně v návaznosti na Piageta, mapování přechodu od
argumentace odpovědností objektivních důsledků k argumentaci odpovědností
subjektivních záměrů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theme of the thesis is a research of the
moral judgment of school-age children, specifically, in relation to Piaget, mapping the
transition from the argumentation of responsibilities of objective consequences to the
argumentation of responsibilities of subjective intentions
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK