Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problémy, se kterými se setkává začínající učitel na základní škole
Název práce v češtině: Problémy, se kterými se setkává začínající učitel na základní škole
Název v anglickém jazyce: Problems which encounters the beginning teacher at primary school
Klíčová slova: Začínající učitel, problémy začínajících učitelů, nedostatek zkušeností, pedagogická příprava učitelů, profesní standard
Klíčová slova anglicky: The beginning teacher, problems of beginning teachers, lack of experience, teachers’ pedagogical preparation, vocational standard
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.03.2012
Datum zadání: 11.03.2012
Datum a čas obhajoby: 20.06.2013 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.04.2013
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
V bakalářské práci se soustředím na vstup začínajících učitelů do vzdělávacího systému. Zaměřuji se převážně na obtíže pramenící z nedostatku zkušeností, které sami učitelé zaznamenávají ať už se jedná o nedostatečnou připravenost z doby studia, nerozvinutá schopnost komunikace nebo neshody s kolegy. V práci se zaměřuji převážně na učitele s délkou praxe do pěti let.
Cílem teoretické části je shromáždit poznatky, informace a názory odborníků z akademické sféry, kteří se věnují problematice začínajícího učitele a tyto poznatky v ucelené formě poskytnout zájemcům o učitelskou profesi v takovém celku, aby tito získali širší povědomí o mnoha aspektech učitelství.
Obsahem praktické části je výzkumné kvalitativní šetření mezi začínajícími učiteli. Cílem bylo zjistit jaké problémy začínající učitelé registrují ve svém povolání. K tomu účelu byly stanoveny tři cíle, které byly podrobeny bližšímu zkoumání.
Výsledkem práce je přednesení nejpalčivějších problémů začínajících učitelů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
I focus at entering of beginning teachers into the educational system in my bachelor’s thesis. I mainly aim at difficulties originating from lack of experience which teachers themselves register, whether it is concerning unsatisfying readiness from studying period of time, undeveloped communication skill or quarrels with colleagues. I focus chiefly at teachers with upmost five-year-long work experience in my bachelor’s thesis.
The goal of theoretical part is to gather knowledge, information and opinions of experts from the academic grounds who are occupying themselves with the phenomenon of the beginning teacher and to provide applicants for pedagogical profession with pieces of knowledge in comprehensible form so they could gain awareness of many aspects of teacher’s vocation.
The content of practical part consists of investigative qualitative proceedings among beginning teachers. The intention was to discover what problems beginning teachers acknowledge in their profession.
The result of the thesis is a report of the most striking problems of beginning teachers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK