Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příběhy hudebního nadání - kvalitativní studie vývoje profesionálních hudebníků
Název práce v češtině: Příběhy hudebního nadání - kvalitativní studie vývoje profesionálních hudebníků
Název v anglickém jazyce: Tales of musical talent - a qualitative study of development of professional musicians
Klíčová slova: hudební nadání
Klíčová slova anglicky: musical talent
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Jiří Mudrák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.03.2012
Datum zadání: 06.03.2012
Datum a čas obhajoby: 19.06.2013 14:30
Místo konání obhajoby: M306
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: Mgr. Hana Studená
 
 
 
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem práce je analyzovat 1) faktory, které profesionální hudebníci vnímají jako rozhodující pro svůj dosavadní vývoj a budoucí kariéru v oblasti hudby, 2) překážky, se kterými se v průběhu svého vývoje setkávali a 3) jejich perspektivu vlastní budoucnosti v oblasti hudby. Bude prozkoumán především jejich pohled na vlastní nadání, motivaci, přípravu a sociální kontext, ve kterém se vyvíjeli.

V teoretické části bakalářské práce diplomantka představí některé současné teorie nadání, faktory, které jsou obvykle zmiňovány jako důležité pro optimální rozvoj nadání (motivace, sociální kontext, příprava,…), a také studie zabývající se vývojem profesionálních hudebníků.

Ve výzkumné části diplomantka s využitím metody biograficky orientované případové studie prostuduje vývoj několika (cca 4) profesionálních hudebníků, bude analyzovat faktory, které se podílely na jejich vývoji, a interpretuje je v kontextu představených teorií nadání.
Seznam odborné literatury
Bloom, B.S. (1985): Developing Talent in Young People. New York: Ballantine.
Davis, G. A., Colangelo, N. (2005). Handbook of Gifted Education. Pearson Education. Davis, G. A., Rimm, S. B. (2004): Education of the gifted and talented. NJ: Pearson Education.
Davis, G. A., Rimm, S. B. (2004): Education of the gifted and talented. NJ, Pearson Education.
Dočkal, V. a kol. (1987): Psychológia nadania. Bratislava: SPN.
Ericsson, K. A., Charness, N. (1994): Expert Performance: Its Structure and Acquisition. American Psychologist, 49, 8, 725-747.
Hendl, J. (2005): Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál.
Hříbková, L. (2005): Nadání a nadaní. Pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha, Univerzita Karlova., Pedagogická fakulta.
Jurášková, J. (2003): Základy pedagogiky nadaných. Pezinok, Formát.
Sternberg, R.J., Davidson, J.E. (2005.): Conceptions of Giftedness. Cambridge: Cambridge University Press.
Švaříček, R., Šeďová, K. (2007): Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha:Portál.
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem práce je analyzovat 1) faktory, které profesionální hudebníci a hudebnice vnímají jako rozhodující pro svůj dosavadní vývoj a budoucí kariéru v oblasti hudby, 2) překážky, se kterými se v průběhu svého vývoje setkávali a 3) jejich perspektivu vlastní budoucnosti v dané oblasti. Bude prozkoumán především jejich pohled na vlastní nadání, motivaci, přípravu a sociální kontext, ve kterém se vyvíjeli.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main goal of the thesis is 1) to analyze factors which professional musicians perceive as important for their development and future career, 2) to analyze the perceived obstacles they had to overcome during their development and 3)to explore their subjective perspective on their giftedness (including their motivation, preparation and influences of important other people).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK