Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efektivita tréninku pracovní paměti
Název práce v češtině: Efektivita tréninku pracovní paměti
Název v anglickém jazyce: Efficiency of working memory training
Klíčová slova: kognitivní trénink, pracovní paměť, n-back task
Klíčová slova anglicky: cognitive training, working memory, n-back task
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (41-KPSY)
Vedoucí / školitel: PhDr. Anna Páchová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 05.03.2012
Datum zadání: 05.03.2012
Datum a čas obhajoby: 19.06.2013 09:15
Místo konání obhajoby: M306
Datum odevzdání elektronické podoby:01.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. Isabella Pavelková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je ověřit efektivitu počítačového programu určenému k rozvoji pracovní paměti. Práce bude koncipována v designu pretetest, tréninková část a retest.

V rámci práce nejdříve proběhne testování vybraných žáků nižšího soukromého gymnázia (paměť, obecné rozumové předpoklady, didaktické testy atd.). Další fází bude tréninková část, v rámci které budou žáci trénovat pomocí výše uvedeného programu. Trénink bude probíhat po dobu jednoho měsíce cca 5x týdně 30 minut. Trénink se bude konat jedenkrát týdně ve škole, jinak v domácím prostředí. Po tréninkové části proběhne retestová fáze která, ve srovnání s výsledky pretestu, pomůže odhalit možnosti praktického využití obdobných programů.
Seznam odborné literatury
Jaeggi, S.M., Buschkuehl, M., Jonides, J. & Perrig, W.J. (2008). Improving fluid intelligence with training on working memory. Proc Natl Acad Sci, 105 (19), 6829–33.
Klingberg, T., Fernell, E., Olesen, P.J., Johnson, M., Gustafsson, P. & Dahlstrom, K. (2005). Computerized training of working memory in children with ADHD – a randomized, controlled trial. JAmAcad ChildAdolesc Psychiatry. 44(2), 177–86.
Plháková, A. (1999). Přístupy ke studiu inteligence. Olomouc: UP FF.
Preiss, M., Kučerová, H. et al. (2006). Neuropsychologie v psychiatrii. Praha: Grada.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK