Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy
Název práce v češtině: Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy
Název v anglickém jazyce: Effectivity of primary prevence in the enviroment of a boarding school
Klíčová slova: sociálně patologické jevy, šikana, primární prevence, skupina, kolejní škola, dotazník
Klíčová slova anglicky: Socially pathological phenomena, bulling, primary prevention, boarding school, questionnaire
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07)
Vedoucí / školitel: PhDr. Miloslav Čedík
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.03.2012
Datum zadání: 05.03.2012
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.03.2012
Datum a čas obhajoby: 10.09.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.06.2015
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2015
Oponenti: Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce „Jsou nadané děti problémové děti?“ pojednává o možných spojitostech v přístupu a projevech k těmto dvěma hraničním skupinám.
Teoretická část práce se věnuje charakteristice a pohledu na oblasti nadání a problémovosti u studentů obecně. Zaměřuje se také na otázku vzdělávání a výchovy, která je následně rozšířena o problematiku jak problémových a nadaných dětí, tak i pojmu dvojí výjimečnosti.
Empirická část má dva stěžejní body. Prvním je pohled na obě skupiny studentů ze strany učitelů, následně i vychovatelů. Nastíní nám možné spojitosti a rozdíly v dané problematice. Druhý, na základě techniky výběru studentů ze zkoumané skupiny, rozklíčuje hlavní otázku, v jakém poměru je nadání vázáno na problémové chování.
Seznam odborné literatury
Betts,G.T., Neihart,M. Profiles of gifted and talented.In: Gifted Child Quarterly, London, Falmer Press,198832 (2),248 - 253
ČÁP,J.,MAREŠ,J. Psychologie prou čitele.Praha:Portál,2001.655s.ISBN80- B717- 8B463- BX.
FARRELL, P. Children with Emotional and Behavioural Difficulties: Strategies for Assessment and Intervention. London, GBR: Falmer Press, 1995. 166 s. ISBN 780750703628.
HAVIGEROVÁ, J., Pět pohledů na nadání. Praha, Grada, 2011. ISBN 978- 80- 247- 3857- 4
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. 1. vydání. Praha: Portál, 2000. ISBN 807- 17- 8303- X
KUCHARSKÁ,A.Specifické poruchy učení a chování–Sborník 2000.Praha,. Portál, 2000.168s. ISBN80B7178B389B7.
MATĚJČEK, Z., Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha, Portál, 2007. ISBN 80- 7367- 325-8
MATĚJČEK,Z.,DYTRYCH,Z.Jak a proč nás trápí děti.Praha:Grada,1997.
ISBN80B7169B587B4.
MÖNKS, F., YPENGURK, H., Nadané dítě. Praha, Grada, 2002, ISBN 80- 247- 0445-5
MUNDEN,A.,ARCELUS,J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita.Praha:Portál,
2002.119s.ISBN80B7178B625BX.
NAVRÁTIL, S., MATTIOLI, J., Problémové chování dětí a mládeže. Praha, Grada, ISBN978-80-247-3672-3
PORTEŠOVÁ, Š., Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha, Portál, 2011, ISBN 978-807367-990-3
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3. vydání. Praha: Portál, 2001, ISBN 80- 7178- 252- 1
QUAY,H.C. Psychopathic Personality as Pathological Stimulation Seeking, Am.J. Psychiat. 122, London,1965
SEJVALOVÁ, J. Talent a nadání, jejich rozvoj ve volném čase. Praha, 20044. ISBN 80- 86784- 03- 7
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: UK, 2002
TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997
164s.ISBN80B7178B131B2
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2008.
872 s. ISBN 978-80-7367-414-4.
VAGNEROVA, Marie. Psychologie problémových dětí a mládeže : Učební text pro
vychovatele. Liberec : Technicka univerzita v Liberci, Pedagogicka fakulta, 2000. 125 s.
ISBN 80-7083-369-6.
VOJTOVA, V., Kapitoly z etopedie I. : přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 2., přepracované a rozšířené vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. 136 s. ISBN 978-80-210-45-73-6.
ZELINKOVÁ,O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003.263s.ISBN80B7178B
800B7
ZÁKON č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).
Internetové zdroje:
Nadané děti (http://www.nadanedeti.cz/pro-psychology-dvoji-vyjimecnost)
Národní ústav pro vzdělávání: http://www.nuv.cz/vzdelavani-v-cr)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK