Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy
Název práce v češtině: | Efektivita primární prevence v prostředí kolejní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effectivity of primary prevence in the enviroment of a boarding school |
Klíčová slova: | sociálně patologické jevy, šikana, primární prevence, skupina, kolejní škola, dotazník |
Klíčová slova anglicky: | Socially pathological phenomena, bulling, primary prevention, boarding school, questionnaire |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Miloslav Čedík |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.03.2012 |
Datum zadání: | 05.03.2012 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.03.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 10.09.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.06.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.09.2015 |
Oponenti: | Mgr. Tereza Cimrmannová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce „Jsou nadané děti problémové děti?“ pojednává o možných spojitostech v přístupu a projevech k těmto dvěma hraničním skupinám.
Teoretická část práce se věnuje charakteristice a pohledu na oblasti nadání a problémovosti u studentů obecně. Zaměřuje se také na otázku vzdělávání a výchovy, která je následně rozšířena o problematiku jak problémových a nadaných dětí, tak i pojmu dvojí výjimečnosti. Empirická část má dva stěžejní body. Prvním je pohled na obě skupiny studentů ze strany učitelů, následně i vychovatelů. Nastíní nám možné spojitosti a rozdíly v dané problematice. Druhý, na základě techniky výběru studentů ze zkoumané skupiny, rozklíčuje hlavní otázku, v jakém poměru je nadání vázáno na problémové chování. |
Seznam odborné literatury |
Betts,G.T., Neihart,M. Profiles of gifted and talented.In: Gifted Child Quarterly, London, Falmer Press,198832 (2),248 - 253
ČÁP,J.,MAREŠ,J. Psychologie prou čitele.Praha:Portál,2001.655s.ISBN80- B717- 8B463- BX. FARRELL, P. Children with Emotional and Behavioural Difficulties: Strategies for Assessment and Intervention. London, GBR: Falmer Press, 1995. 166 s. ISBN 780750703628. HAVIGEROVÁ, J., Pět pohledů na nadání. Praha, Grada, 2011. ISBN 978- 80- 247- 3857- 4 HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. 1. vydání. Praha: Portál, 2000. ISBN 807- 17- 8303- X KUCHARSKÁ,A.Specifické poruchy učení a chování–Sborník 2000.Praha,. Portál, 2000.168s. ISBN80B7178B389B7. MATĚJČEK, Z., Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha, Portál, 2007. ISBN 80- 7367- 325-8 MATĚJČEK,Z.,DYTRYCH,Z.Jak a proč nás trápí děti.Praha:Grada,1997. ISBN80B7169B587B4. MÖNKS, F., YPENGURK, H., Nadané dítě. Praha, Grada, 2002, ISBN 80- 247- 0445-5 MUNDEN,A.,ARCELUS,J. Poruchy pozornosti a hyperaktivita.Praha:Portál, 2002.119s.ISBN80B7178B625BX. NAVRÁTIL, S., MATTIOLI, J., Problémové chování dětí a mládeže. Praha, Grada, ISBN978-80-247-3672-3 PORTEŠOVÁ, Š., Rozumově nadané děti s dyslexií. Praha, Portál, 2011, ISBN 978-807367-990-3 PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3. vydání. Praha: Portál, 2001, ISBN 80- 7178- 252- 1 QUAY,H.C. Psychopathic Personality as Pathological Stimulation Seeking, Am.J. Psychiat. 122, London,1965 SEJVALOVÁ, J. Talent a nadání, jejich rozvoj ve volném čase. Praha, 20044. ISBN 80- 86784- 03- 7 SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: UK, 2002 TRAIN, A. Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha: Portál, 1997 164s.ISBN80B7178B131B2 VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2008. 872 s. ISBN 978-80-7367-414-4. VAGNEROVA, Marie. Psychologie problémových dětí a mládeže : Učební text pro vychovatele. Liberec : Technicka univerzita v Liberci, Pedagogicka fakulta, 2000. 125 s. ISBN 80-7083-369-6. VOJTOVA, V., Kapitoly z etopedie I. : přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 2., přepracované a rozšířené vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2008. 136 s. ISBN 978-80-210-45-73-6. ZELINKOVÁ,O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003.263s.ISBN80B7178B 800B7 ZÁKON č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon). Internetové zdroje: Nadané děti (http://www.nadanedeti.cz/pro-psychology-dvoji-vyjimecnost) Národní ústav pro vzdělávání: http://www.nuv.cz/vzdelavani-v-cr) |