Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití prvků bazální stimulace u dětí s diagnózou ADHD v předškolním věku
Název práce v češtině: Využití prvků bazální stimulace u dětí s diagnózou ADHD v předškolním věku
Název v anglickém jazyce: Use of the elements of the basal stimulation for children diagnosed with ADHD in preschool age
Klíčová slova: syndrom ADHD, zásady výchovného vedení dětí s ADHD, bazální stimulace, vnímání, zklidnění, soustředění
Klíčová slova anglicky: ADHD syndrome, principles of educational management of children with ADHD, basal stimulation, perception, calm, concentration
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 02.03.2012
Datum zadání: 12.11.2012
Datum a čas obhajoby: 21.06.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2013
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem této bakalářské práce bylo aplikovat a ověřit význam bazální stimulace u dětí v předškolním věku s diagnózou ADHD. V práci bylo využito jednoduchých metod kvalitativního šetření – prostudování anamnestických údajů, metoda řízeného rozhovoru, pozorování. Pomocí sestaveného programu se podařilo prokázat, že prvky bazální stimulace lze využívat i u jedinců s ADHD. Bazální stimulace je pro ně prospěšná. Z výsledků vyplývá, že pomáhá zajišťovat jejich zklidnění. V průběhu aplikace bazální stimulace došlo také ke zkvalitnění vnímání u těchto dětí. Pozitivní vliv má také na jejich schopnost soustředit se. V průběhu aplikace programu se však nepodařilo prokázat, že má vliv na předpokládané prodloužení této schopnosti. Sestavený program, který byl realizován na vzorku čtyř probandů, se osvědčil.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this thesis was to use and verify basal stimulation in preschool children diagnosed with ADHD. I used simple methods of qualitative research - studying the history data, structured interview method, observation. Using the compiled program is able to demonstrate that the elements of basal stimulation can be used in individuals with ADHD. Basal stimulation is beneficial for them. The results show that helps maintain their calm. During the application of basal stimulation was also improved the perception of these children. The basal stimulation also has a positive effect on their ability to concentrate. However, during the application of the program, I failed to demonstrate that it has the effect on the projected extension of the capabilities. The compiled program, which was conducted on a sample of four probands, exceeded my expectations.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK