Rétorické figury ve vizuální reklamě vybraných módních domů
Název práce v češtině: | Rétorické figury ve vizuální reklamě vybraných módních domů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Rhetorical Figures in Visual Advertisements of Selected Fashion Houses |
Klíčová slova: | znak, rétorika, rétorická figura, sémiotika, denotace, konotace, metafora, metonymie, synekdocha, ironie, mýtus |
Klíčová slova anglicky: | sign, rhetoric, rhetorical figure, semiotics, denotation, connotation, metaphor, metonymy, synecdoche, irony, myth |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Radana Šafaříková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.03.2012 |
Datum zadání: | 01.03.2012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.09.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 26.10.2012 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10) |
Oponenti: | Mgr. Martin Švantner, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Vybrané módní domy v Evropě nabízející téměř výhradně luxusní zboží užívají specifickou formu propagace svých výrobků. Každý dům zpravidla při tvorbě nových kolekcí zůstává věrný tradicím své země, ale i prvkům zásadním pro vlastní značku. Z pohledu neo-rétoriky by bylo příhodné analyzovat obrazové reklamy daných domů (Chanel, Dolce&Gabbana, Burberry), zda-li vytváří svými reklamami určité modely.
V rámci pozorování a sémiotické analýzy módní reklamy zaměřené na rétorické figury lze dokázat, že jednotlivé módní domy velmi často míří svou pozornost na to, jaký má jejich prezentace vliv na myšlení potencionálních zákazníků. Reklamní tvorba v oblasti módy sleduje nepsanou normu, jejímž cílem je přesvědčit klienta o vhodnosti daného zboží právě pro něj. |