Hodnocení skoku do dálky z místa u dětí mladšího školního věku v atletické přípravce
Název práce v češtině: | Hodnocení skoku do dálky z místa u dětí mladšího školního věku v atletické přípravce |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Assesment of standing long jump at children of primery – school age in athletic prep school |
Klíčová slova: | pohybová kultivace, motorický vývoj, skok do dálky z místa, mladší školní věk, atletika |
Klíčová slova anglicky: | cultivation of movement, motor development, standing long jump, children of primary – school age, athletics |
Akademický rok vypsání: | 2015/2016 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Atletika (51-600100) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 10.05.2016 |
Datum zadání: | 10.05.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2017 07:30 |
Místo konání obhajoby: | FTVS UK, José Martího 31, Praha 6, UD1-2, D128, Seminární místnost katedry atletiky |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.08.2017 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 23.08.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2017 |
Oponenti: | Mgr. Jan Feher |
Zásady pro vypracování |
1. Provést literární rešerši odborné literatury,
2. Stanovit pracovní postup a kritéria měření vzhledem k charakteru bakalářské práce, 3. Provést diagnostiku a vyhodnocení aktuální pohybové úrovně u vybraného souboru dětí mladšího školního věku jak intraindividuálně, tak interindividuálně, 4. Zhodnotit zjištěné výsledky, pomocí základních statistických charakteristik je interpretovat a provést možná doporučení pro praxi. |
Seznam odborné literatury |
1. BUNC, V. Pojetí tělesné zdatnosti a jejich složek. Těl. Vých. Sport Mlád. 61, 1995, č. 5.
2. ČELIKOVSKÝ, S. aj. Antropomotorika pro studující tělesnou výchovu. 3. vyd. Praha: SPN, 1990. 3. FRÖMEL, K., NOVOSAD, J., SVOZIL, Z. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. 1. vyd. Olomouc: UP, 1999. 4. HAYWOOD, K. Laboratory activities for Life span motor development. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 1993. 152 s. ISBN 0-87322-489-2. 5. HAYWOOD, K., GETCHELL, N. Life span motor development. 3th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2004. s. 390. ISBN 0-7360-5574-6. 6. HAYWOOD, K., GETCHELL, N. Life span motor development. 5th ed. Champaign, IL: Human Kinetics, 2009. 391 s. ISBN 978-0-7360-7552-7. 7. HELUS, Z. Psychologie školní úspěšnosti. Praha: SPN, 1979. 8. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997. 9. MĚKOTA, K., KOVÁŘ, R. aj. Manuál pro hodnocení úrovně základní motorické výkonnosti a vybraných charakteristik tělesné stavby školních dětí a mládeže ve věku 6 – 20 roků. Těl. Vých. Mlád. 59, 1993. 10. MĚKOTA, K., CUBEREK, R. Pohybové dovednosti, činnosti, výkony. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. 163 s. ISBN 978-80-244-1728-8. 11. MORAVEC, R. EUROFIT - Telesný rozvoj a pohybová výkonnosť školskej populácie na Slovensku. Bratislava: FTVŠ UK, 2002. Jiné zdroje: COUTURIER, L., CHEPKO, S., HOLT/HALE, S. National Standards Grade-Level Outcomes for K-12 Physical Education [online]. Champaign, IL: Human Kinetics, 2014 [cit. 2014-08-05]. ISBN 10: 1-4504-9626-1. Dostupné z: http://books.google.cz/books?id=YoLwAgAAQBAJ&pg=PP7&lpg=PP7&dq=AAHPERD.+(2014). |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce bude zhodnotit a porovnat rozdíly pohybové úrovně ve skoku do dálky z místa u dětí mladšího školního věku, které navštěvují atletickou přípravku, s dětmi, které atletickou přípravku nenavštěvují. Dalším cílem bude se seznámit s metodikou Haywoodové a Getchellové (2009) a následně ji využít pro kvalitativní hodnocení skoku do dálky z místa u vybraného souboru dětí. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Aim of this thesis was to evaluate and compare differences of movement level in standing long jump between children of primary – school age who attend athletic prep school and those who don’t. Another aim was the getting to know and the application of Haywood’s and Getchell’s methodology for qualitative assessment of standing long jump of children. |