Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
De verwerving van het lidwoord door Tsjechische leerders van het Nederlands als vreemde taal
Název práce v jazyce práce (nizozemština): De verwerving van het lidwoord door Tsjechische leerders van het Nederlands als vreemde taal
Název práce v češtině: Osvojování členu českými studenty nizozemštiny
Název v anglickém jazyce: : The acquisition of the article by Czech learners of Dutch as a foreign language
Klíčová slova: nizozemština, cizí jazyk, mezijazyk, osvojování jazyka, člen
Klíčová slova anglicky: Dutch, foreign language, interlanguage, language acquisition, article
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: nizozemština
Ústav: Ústav germánských studií (21-UGS)
Vedoucí / školitel: prof. Jan Pekelder, Dr.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.02.2012
Datum zadání: 24.02.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.04.2012
Datum a čas obhajoby: 14.09.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:24.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Iva Rezková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce se zabývá fenoménem osvojování nizozemštiny jako cizího jazyka. Diplomantka bude vycházet ze soudobých poznatků aplikované lingvistiky týkajících se jazykové akvizice, zejména pak z teorie "tussentaal" (interlanguage). V praktické části diplomantka popíše a analyzuje malý korpus složený z písemných projevů studentů nizozemštiny na českých univerzitách. Analýza bude směřována na používání morfologické kategorie členu.
Seznam odborné literatury
Els, T. van. Handboek voor Toegepaste Taalkunde. Groningen, 1977.
Haeseryn, W., K. Romijn, G. Geerts, J. de Rooij, M.C. van den Toorn. Algemene Nederlandse Spraakkunst. Groningen, 1997.
Hiligsmann, P. Linguïstische aspecten en pedagogische implicaties van de tussentaal van Franstalige M.O.-leerders van het Nederlands. Genève, 1997.
Hulstijn, J., R. Stumpel, B. Bossers, C. van Veen (red.). Nederlands als tweede taal in de volwasseneneducatie. Amsterdam, 2010.
Pekelder, J. ‘Contrastieve taalkunde, tussentaal en pedagogische grammatica’. In: Gelderblom, A., C. ter Haar, G. Janssens, M. Kristel & J. Pekelder (red.). Neerlandistiek de grenzen voorbij. Münster, 2004, 283-301.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK