Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociálně - ekonomické postavení učitelů v České republice
Název práce v češtině: Sociálně - ekonomické postavení učitelů v České republice
Název v anglickém jazyce: Socially economic status of teachers in Czech republic
Klíčová slova: učitel, postavení učitelů
Klíčová slova anglicky: teacher, status of teachers
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Vedoucí / školitel: PhDr. Milena Tichá, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 25.01.2012
Datum zadání: 25.01.2012
Datum a čas obhajoby: 12.01.2015 09:00
Místo konání obhajoby: KOVF R 207e
Datum odevzdání elektronické podoby:04.12.2014
Datum proběhlé obhajoby: 12.01.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Věra Jirásková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomantka ve své práci postihne základní teoretická východiska řešeného problémy a vymezí klíčové kategorie, se kterými bude pracovat. Obecně vymezí, charakterizuje a zdůvodní základní kritéria hodnocení sociálně ekonomického postavení učitelů. V praktické části diplomové práce zhodnotí sociálně ekonomické postavení učitelů v České republice podle stanovených kritérií. Z tohoto hodnocení vyvodí obecné závěry a zformuluje konkrétní doporučení pro praxi.
Seznam odborné literatury
Bendl, S.: Dotazníkové šetření o subjektivní obtížnosti učitelských činností. Pedagogika, 47, 1997, č. 1, s. 54-64.
Gavora, P: Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, Paido 2000.
Havlík, R.: Hodnotová a profesní orientace studentů PedF. In : Výchova a vzdělávání v českých zemích na prahu třetího tisíciletí. Plzeň, ČAPV a Ped.fak. ZČU 1997a, s. 46-49.
Havlík, R.: Uplatnění mladých absolventů PedF UK v praxi. Pedagogika, 47, 1997b, č.2, s. 122-137.
Havlík, R., Spilková, V.: Uplatnění absolventů vysokých škol- Pedagogická fakulta. Výzkumná zpráva. Praha, Ped. Fak. UK 1996.
Hlávková, J., Blažková, V.: Práce učitelů a zdraví. Psychologie v ekonomické praxi, 34, 1999, č. 1-2, s. 43-55.
Hřebíček, L.: Profesní vývoj adeptů učitelství. Pedagogická orientace, 1995, č. 17-18, s. 70-77.
Kádner, O.: Dějiny pedagogiky. Sv. 1-6. Praha, ČGU 1923-1924.
Klapal, V.: Pedagogická praxe- představy a skutečnost. In: Pedagogický výzkum v ČR. Liberec, ČAPV a PedF TU 2000, s. 263-267.
Klímová, H.: Studenti pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v pohledu dlouholetého výzkumu. Praha, Univerzita Karlova 1986.
Koťa, J.: Učitelé v českých zemích na cestě k profesionalizaci. In: Profesionalizace akademických povolání v českých zemích v 19. a první polovině 20. století. Praha, Univerzita Karlova 1996, s. 82-112.
Kuzmin, M.N.: Vývoj školství a vzdělání v Československu. Praha, Academia 1981.
Průcha, J.: Učitel: Současné poznatky o profesi. Praha, Portál 2002.
Šimoník, O.: Začínající učitel. Brno, Masarykova univerzita 1994.
Štverák, V.: Dějiny pedagogiky. Praha, SPN 1991.
Veselá, Z.: Vývoj české školy a učitelského vzdělání. Brno, Masarykova univerzira 1992.

Předběžná náplň práce
1. Teoretická východiska diplomové práce, vymezení základních pojmů.
2. Obecná kritéria hodnocení sociálně ekonomického postavení učitelů.
3. Sociálně ekonomické postavení učitelů v ČR.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1. Theoretical bases of the dissertation, definition of basic concepts.
2. Criteria for evaluating socially economic status of teachers.
3. Socially economic status of teachers in Czech republic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK