Sociálně - ekonomické postavení učitelů v České republice
Název práce v češtině: | Sociálně - ekonomické postavení učitelů v České republice |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Socially economic status of teachers in Czech republic |
Klíčová slova: | učitel, postavení učitelů |
Klíčová slova anglicky: | teacher, status of teachers |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Milena Tichá, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 25.01.2012 |
Datum zadání: | 25.01.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 12.01.2015 09:00 |
Místo konání obhajoby: | KOVF R 207e |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.01.2015 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Věra Jirásková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomantka ve své práci postihne základní teoretická východiska řešeného problémy a vymezí klíčové kategorie, se kterými bude pracovat. Obecně vymezí, charakterizuje a zdůvodní základní kritéria hodnocení sociálně ekonomického postavení učitelů. V praktické části diplomové práce zhodnotí sociálně ekonomické postavení učitelů v České republice podle stanovených kritérií. Z tohoto hodnocení vyvodí obecné závěry a zformuluje konkrétní doporučení pro praxi. |
Seznam odborné literatury |
Bendl, S.: Dotazníkové šetření o subjektivní obtížnosti učitelských činností. Pedagogika, 47, 1997, č. 1, s. 54-64.
Gavora, P: Úvod do pedagogického výzkumu. Brno, Paido 2000. Havlík, R.: Hodnotová a profesní orientace studentů PedF. In : Výchova a vzdělávání v českých zemích na prahu třetího tisíciletí. Plzeň, ČAPV a Ped.fak. ZČU 1997a, s. 46-49. Havlík, R.: Uplatnění mladých absolventů PedF UK v praxi. Pedagogika, 47, 1997b, č.2, s. 122-137. Havlík, R., Spilková, V.: Uplatnění absolventů vysokých škol- Pedagogická fakulta. Výzkumná zpráva. Praha, Ped. Fak. UK 1996. Hlávková, J., Blažková, V.: Práce učitelů a zdraví. Psychologie v ekonomické praxi, 34, 1999, č. 1-2, s. 43-55. Hřebíček, L.: Profesní vývoj adeptů učitelství. Pedagogická orientace, 1995, č. 17-18, s. 70-77. Kádner, O.: Dějiny pedagogiky. Sv. 1-6. Praha, ČGU 1923-1924. Klapal, V.: Pedagogická praxe- představy a skutečnost. In: Pedagogický výzkum v ČR. Liberec, ČAPV a PedF TU 2000, s. 263-267. Klímová, H.: Studenti pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v pohledu dlouholetého výzkumu. Praha, Univerzita Karlova 1986. Koťa, J.: Učitelé v českých zemích na cestě k profesionalizaci. In: Profesionalizace akademických povolání v českých zemích v 19. a první polovině 20. století. Praha, Univerzita Karlova 1996, s. 82-112. Kuzmin, M.N.: Vývoj školství a vzdělání v Československu. Praha, Academia 1981. Průcha, J.: Učitel: Současné poznatky o profesi. Praha, Portál 2002. Šimoník, O.: Začínající učitel. Brno, Masarykova univerzita 1994. Štverák, V.: Dějiny pedagogiky. Praha, SPN 1991. Veselá, Z.: Vývoj české školy a učitelského vzdělání. Brno, Masarykova univerzira 1992. |
Předběžná náplň práce |
1. Teoretická východiska diplomové práce, vymezení základních pojmů.
2. Obecná kritéria hodnocení sociálně ekonomického postavení učitelů. 3. Sociálně ekonomické postavení učitelů v ČR. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
1. Theoretical bases of the dissertation, definition of basic concepts.
2. Criteria for evaluating socially economic status of teachers. 3. Socially economic status of teachers in Czech republic. |