Role médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže.
Název práce v češtině: | Role médií v utváření sociokulturních regulativů. Obraz hodnot, norem a vzorů chování v časopisech životního stylu pro ženy a muže. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The role of media in formation of socio-cultural regulatives. Image of values, norms and cultural patterns in lifestyle magazines for women a men. |
Klíčová slova: | vliv médií, časopisy, sociokulturní regulativy, časopisy |
Klíčová slova anglicky: | the influence of media, socio-cultural regulatives, magazines |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav etnologie (21-UETN) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Ondřej Hubáček, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 12.01.2012 |
Datum zadání: | 13.01.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.02.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.08.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Lenka Opletalová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce se zabývá problematikou vlivu médií na utváření sociokulturních regulativů v současné společnosti. Vlastním tématem je prezentace hodnot, norem a vzorů chování v časopisech určených pro, z tohoto hlediska, hlavní segmenty populace. Práce je koncipována jako analytická studie, jejímž cílem je jednak popsat charakteristické rysy mediálního obrazu hodnot, norem a vzorů chování vytvářených časopisy pro ženy, pro muže a pro mládež a jednak identifikovat a vysvětlit rozdíly mezi časopisy určenými pro různé části populace, a to především v rovině muži x ženy a dospělí x mládež. Hlavní metodou řešení daného tématu je obsahová analýza u nás nejčtenějších časopisů s nejvyšší předpokládanou mírou prezentace hodnot, norem a vzorů chování, tj. lifestylových časopisů, pro muže, pro ženy a pro mládež. Práce bude mít tři části – úvodní teoretickou, obsahující teoretická východiska a konceptualizaci studie, empirickou obsahující operacionalizaci tématu a výsledky obsahové analýzy, a syntetizující, obsahující zobecňující interpretaci výsledků a závěry využitelné pro další teoretické a empirické řešení daného tématu. |
Seznam odborné literatury |
Edwards. T. (ed.) (2010). Kulturální teorie. Praha: Portál
Jirák, J. - Köpplová, B. (2003). Média a společnost. Praha: Portál Kunczik, M. (1995). Základy masové komunikace. Praha: Karolinum McQuail, D. (2002). Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál. McRobbie, A. (2006). Aktuální témata kulturálních studií. Praha: Portál Murphy, R. F. (2006). Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha: Sociologické nakladatelství SLON. Prudký, R. a kol. (2009). Inventura hodnot. Výsledky sociologických výzkumů hodnot ve společnosti České republiky. Praha: Academia. Reifová, I. a kol. (2004). Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. Thompson, J. B. (2004). Média a modernita: sociální teorie médií. Praha, Karolinum. Trampota, T. – Vojtěchovská, M. (2010). Metody výzkumu médií. Praha: Portál. Soukup, V. (2011). Antropologie: Teorie člověka a kultury. Praha: Portál |