Kritéria výběru písní ve vztahu k rozvoji hudebních dovedností
Název práce v češtině: | Kritéria výběru písní ve vztahu k rozvoji hudebních dovedností |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Criteria for the selection of songs in relation to the development of of musical skills |
Klíčová slova: | Hudební dovednosti, píseň |
Klíčová slova anglicky: | Musical skills, song |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra hudební výchovy (41-KHV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Jana Veverková |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 05.01.2012 |
Datum zadání: | 05.01.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.03.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc. |
Předběžná náplň práce |
Teoretická část diplomové práce se bude zabývat vymezením pojmu hudební dovednost, jednotlivými hudebními dovednostmi (pěveckými, intonačními, rytmickými, hudebně pohybovými, nástrojovými a poslechovými). Dále se zaměří na texty písní, dvojhlasý a vícehlasý zpěv.
Praktická část bude zkoumat jednotlivé písně vhodné k rozvoji daných dovedností a porovnávat písně ve dvou řadách učebnic. Druhá část bude zkoumat prostřednictvím dotazníků, které písně využívají učitelé prvního stupně pro rozvoj hudebních dovedností. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The main goal of the theoretical part of the thesis is to define the concept of musical skills, individual musical skills (singing, intonation, rhythmic, musical motion tooling and listening. It will also focus on the lyrics, duets and polyphonic singing.
The practical part will examine individual songs suitable for development of the above mentioned skills and compare songs in textbooks of to different publications. The second part will contents evaluation of the questionnaire survey carried out among primary school teachers for the purpose of identification of the most common songs used to develop musical skills. |