Nadaný žák na 1. st. ZŠ
Název práce v češtině: | Nadaný žák na 1. st. ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Gifted pupil of primary school |
Klíčová slova: | nadání, talent, identifikace nadaného žáka, formy a metody práce, vzdělávací strategie |
Klíčová slova anglicky: | talent, identification of gifted pupil, forms and methods of work, educational strategies |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 22.12.2011 |
Datum zadání: | 25.01.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.06.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Zpracování rešerše,studium a analýza odborné literatury,vyhodnocení výzkumného šetření,závěry |
Seznam odborné literatury |
FOŘTÍK, V., FOŘTÍKOVÁ, J. Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál, 2007.
HŘÍBKOVÁ, L. Nadání a nadaní: pedagogicko-psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke školské praxi. Praha: Karlova univerzita, 2005. KŘÍŽENECKÝ, J. Nadání a školní prospěch. Praha: Státní nakladatelství, 1931 HŘÍBKOVÁ, L. Základní témata problematiky nadaných. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2007 ČERMÁK, V., TURINOVÁ, L. Nadaní žáci na základní škole. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně, 2005 MÖNKS, F. J., YPENBURG, I. H. Naše dítě je velmi nadané: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002 |
Předběžná náplň práce |
V mé diplomové práci se zabývám tématem nadaných žáků na 1. stupni základní školy. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretickou část tvoří několik kapitol, ve kterých popisuji nadání, identifikaci nadaných žáků, metody a formy práce ve vzdělávacím procesu a nadaného žáka v běžné třídě základní školy. Dále se hlavně zabývám vzděláváním nadaných dětí, individuálním přístupem k těmto dětem ve výuce, podporou rodiny a školy. V praktické části na základě kvalitativního výzkumu navrhuji vzdělávací strategii pro konkrétního nadaného žáka, který by měl pomoci přirozenému a akcelerovanému vývoji. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
My thesis is focused on gifted students of primary school. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of several chapters which describe the talent, the identification of gifted students, methods and forms of work in education and gifted pupils in regular primary school classroom. Furthermore, I mainly deal with the education of gifted children, individual approach to these children in education, support for families and schools. In the practical part, on the basis of qualitative research I propose a model of instructional strategies for specific gifted pupil, which should help to natural and accelerated development. |