Projektová výuka na 1. stupni ZŠ v kontextu regionálního muzea Jana Amose Komenského v Komni
Název práce v češtině: | Projektová výuka na 1. stupni ZŠ v kontextu regionálního muzea Jana Amose Komenského v Komni |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Projects at Primary School in the Context of the Jan Amos Comenius´ Regional Museum in Komňa |
Klíčová slova: | projektová výuka, muzeum a škola, obec Komňa, muzea v Komni, RVP ZV, projekt Po stopách Jana Amose Komenského. |
Klíčová slova anglicky: | project teaching, museum and school, community Komňa, RVP ZV – The Primary School Education Program, project The footsteps of John Amos Comenius. |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jana Uhlířová, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.12.2011 |
Datum zadání: | 22.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 09.01.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.11.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.01.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
DP bude zaměřena k využití regionálního vesnického muzea v projektové výuce na malotřídní škole.
Cílem práce bude umožnit propojení sbírek muzea ajejich vzdělávací hodnoty při projektové výuce, která se o ně bude opírat. |
Seznam odborné literatury |
BENEŚ, J. Kulturně výchovná činnost muzeí. Díl I. Praha : SPN, 1981.
BENEŠ, J. Kulturně výchovná činnost muzeí. Díl II. Praha : SPN, 1981. BRABCOVÁ, A. Partnerství mezi muzeem a školou jako nástroj obnovení ducha místního společenství. Praha : UMP, 2006. BRABCOVÁ, A. Brána muzea otevřená: průvodce na cestě muzea k lidem a lidí do muzea. Praha : Open Society Fund, 2003. JUVA, V. Dětské muzeum: edukační problém pro 21. století. Brno : Paido, 2004. Muzeum a škola: sborník příspěvků z konference Muzeum a škola. Zlín : Muzeum jihovýchodní moravy, 2007. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce Projektová výuka na 1. stupni ZŠ v kontextu regionálního muzea Jana Amose Komenského v Komni se zabývá propojením učební látky Jana Amose Komenského s projektovou výukou a využívá přitom prostory Památníku Jana Amose Komenského v Komni. V teoretické části jsou analyzovány informace o projektové výuce, její zavádění do vyučovacího procesu, význam a úskalí. Stěžejní je praktická část, která je věnována návrhu a realizaci projektu Po stopách Jana Amose Komenského, který uskutečnili žáci Základní školy Jana Amose Komenského v Komni. Závěrečné projekty byly vystaveny na Obecním úřadě v Komni. V příloze jsou umístěny pracovní listy, které jsou určeny pro další využití při vyučování. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis Project teaching at 1st grade of primary school in the context of regional museum John Amos Comenius, deals with linking subject matter of John Amos Comenius and project teaching, and utilizes the facilities of John Amos Comenius Memorial in Komňa. In the theoretical part are analysed information about the project method, its implementation in the teaching process, the importance and difficulties. The key part is the practical one, which is devoted to the design and realization of the project The footsteps of John Amos Comenius, which was made by pupils of John Amos Comenius Primary School in Komňa. Final projects were exhibited at the Municipal Office in Komňa. The enclosure contains the worksheets, which are intended for further use in the classroom. |