Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika vztahu rodiny a mateřské školy
Název práce v češtině: Problematika vztahu rodiny a mateřské školy
Název v anglickém jazyce: Issue of relationship between family and kindergarten
Klíčová slova: vztah, rodina, mateřská škola, komunikace, interakce, spolupráce, konflikt
Klíčová slova anglicky: relationship, family, nursery schools, communication, interaction, cooperation, conflict
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Jana Havlová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 23.04.2012
Datum zadání: 23.04.2012
Datum a čas obhajoby: 10.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:17.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahů rodiny a mateřské školy. Je zaměřena především na komunikaci, jejímž prostřednictvím dochází k vzájemným interakcím a budování vztahu mezi pedagogem a rodičem. Oba aktéři komunikace musí usilovat o co nejkvalitnější spolupráci, jelikož jen v takovém případě mohou dosahovat společného cíle, kterým je bezproblémový vývoj a celkový rozvoj dětské osobnosti. Teoretická část vymezuje pojem komunikace. Rozebírá současnou rodinu a mateřskou školu jako instituci a zabývá se vztahy mezi nimi. Zmiňuje také konflikt a některé druhy bariér, které mohou vést k obtížím v interakci. Praktická část, výzkum prostřednictvím dotazníků, je zaměřen na pedagogy a rodiče. Výsledkem je jejich subjektivní hodnocení vzájemné komunikace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the relationship between family and kindergarten. It is mainly focused on communication, through which there is a mutual interaction and relationship builded between teachers and parents. In the communication both actors must strive for the best possible cooperation, since only in this case they can reach their common goal, which is the smooth development and overall development of the child's personality. The theoretical part defines the concept of communication. It analyzes current family and nursery schools as an institution and deals with the relations between them. It also mentions the conflict and some types of barriers that can lead to difficulties in the interaction. The practical part is based on research done through questionnaires which was aimed to teachers
and parents. The result presents their subjective evaluation of communication.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK