Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy
Název práce v češtině: Oděv jako prostředek sebeidentifikace a sebeprezentace a možnosti didaktického rozvedeni tématu ve výuce výtvarné výchovy
Název v anglickém jazyce: Clothing as a means for self-identification and self-representation and possible didactic applications of the theme in Art Education.
Klíčová slova: oděv, identita, sebeprezentace, sebeidentifikace, subkultura, textilní tvorba, postmoderní společnost, výtvarná výchova, motivace
Klíčová slova anglicky: clothes, identity, self-presentation, self-identification, subculture, materials creation, postmodern society, art education, motivation
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.12.2011
Datum zadání: 21.12.2011
Datum a čas obhajoby: 19.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: KVV PedF UK v Praze
Datum odevzdání elektronické podoby:03.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PaedDr. Helena Hazuková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Prostudujte fenomén „oděv“ z hlediska jeho sémiotických funkcí a z hlediska sociologických aspektů, např. funkce oděvu ve vybraných historických obdobích, funkce identifikace se sociálními, věkovými a genderovými statusy, identifikace příslušnosti k určitým sociálním skupinám – subkulturám, atd. Tuto oblast zkoumání vztáhněte k otázkám hledání identity, subjektivity a sebeprezentace prostřednictvím oděvu v současné postmoderní společnosti a zohledněte nové teoretické rámce zkoumání subjektivity.
V terénní sondě prozkoumejte míru a modality výpovědní hodnoty oděvu v procesu vytváření subjektivity a identity u malého vzorku mladé generace. Sonda bude kvalitativního charakteru a bude podporovat jak Vaši vlastní tvorbu (série návrhů na specifický oděv a realizaci jednoho z nich), tak na vytvoření edukačního projektu pro vybranou věkovou skupinu a ověření jeho nosnosti v praxi.

Seznam odborné literatury
FISCHER-MIRKIN, T.: Tajemná řeč módy, co říkáme svým oblečením. Praha: LN, 1996.
FEJFAROVÁ, K.: Sebeprezentace a sebeidentifikace prostřednictvím módního oblečení. Diplomová práce, FSS MU ( 7.11.11 dostupno na http://is.muni.cz/th/144079/fss_m/diplomka_finalni.txt)
FULKOVÁ, M.: Diskurz umění a vzdělávání. H&H Vyšehradská, 2007.
GOFFMAN, E.: Všichni hrajeme divadlo: sebeprezentace v každodenním životě. Praha: Nakl. Studia Ypsilon, 1999.
HENDL, J.: Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008.
KEANEY, M.: Móda a reklama. Praha: Slovart, 2007.
KLEINOVÁ, N.: Bez loga. Praha: Argo/Dokořán, 2005.
LIPOVETSKY, G.: Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních společnostech. Praha: Prostor, 2002.
MUGGLETON, D.: Inside subculture: the postmodern meaning of style. Oxford: Berg, 2000.
PACHMANOVÁ, M.: Design: Aktualita nebo věčnost. Praha: VŠUP, 2006.
Předběžná náplň práce
Terénní sonda v UPM u příležitosti projektů Glamour a Pražské módní salóny 1900-1948
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Pilot study in UPM connected with fashion projects Glamour and Prague Fashion Houses 1900- 1948
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK