Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele
Název práce v češtině: Využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele
Název v anglickém jazyce: Use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher
Klíčová slova: žák, učitel, osobnost, diagnostika, reflexe, metoda, pedagogika, psychologie
Klíčová slova anglicky: student, teacher, personality, diagnosis, reflection, method, pedagogy, psychology
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.12.2011
Datum zadání: 08.04.2014
Datum a čas obhajoby: 21.05.2014 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R218, 218, 2. patro, vlevo, zadní trakt (dříve R208)
Datum odevzdání elektronické podoby:10.04.2014
Datum proběhlé obhajoby: 21.05.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
KOLUCHOVÁ, J., MORÁVEK, S.: Psychologická diagnostika dětí a mládeže. Olo-mouc: rektorát Univerzity Palackého v Olomouci, 1990.
MATĚJČEK, Z.: Praxe psychologického poradenství. Praha: Státní pedagogické na-kladatelství, 1991. ISBN 80- 04- 24526- 9
JIRÁNEK, F., SOUČEK, J., FIŠER, J., HOLUBÁŘ, Z.: Pedagogická psychologie. Pardubice: Univerzita Pardubice, 1997. ISBN 80- 7194- 081- X
VÁGNEROVÁ, M., Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Husitská teologická fakulta Univerzity Karlovy, 1995.
GAJDOŠOVÁ, E., HERENYIOVÁ, G., Metódy a programy práce školského psycho-loga. Bratislava: PSYCHOPROF, 1998. ISBN 80- 968083- 1- 1
HADJ MOUSSOVÁ, H., Z. a kol.: Pedagogicko-psychologické poradenství I. Vybrané problémy. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005.
ISBN 80- 7290- 215- 6
HADJ MOUSSOVÁ, H., Z., DUPLINSKÝ, J. a kol.: Pedagogicko-psychologické pora-denství II. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2002.
ISBN 80- 7290- 101- X
HADJ MOUSSOVÁ, H., Z. a kol.: Pedagogicko-psychologické poradenství III. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80- 7290- 146- X
SVOBODA, M., KREJČÍŘOVÁ, M., VÁGNEROVÁ, M.: Psychodiagnostika dětí a do-spívajících. Praha: Portál, 2001. ISBN 80- 7178- 545- 8
HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml.: Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnosti-ka žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2002. ISBN 80- 246- 0319- 5.
VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J.: Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. ISBN 978- 80- 246- 1538- 7
Pořadatel publikace: UŽDIL, J.: Dítě a svět. Praha: Státní nakladatelství dětské kni-hy, 1966.
UŽDIL, J.: Výtvarný projev a výchova. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1974.
UŽDIL J.: Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Výtvarný projev a psychický život dítěte. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1980.

Předběžná náplň práce
V diplomové práci autorka hledá metody pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v práci učitele. Autorka dále zjišťuje, jakým způsobem učitelé při diagnostice postupují, jaké metody využívají a s jakými výchovně vzdělávacími problémy se setkávají nejčastěji. Také se ptá na zkušenosti učitelů s pedagogicko-psychologickými poradnami.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the thesis the author looks for methods of pedagogical-psychological diagnostics. She describes the use of pedagogical-psychological diagnostics in the work of teacher. Furthermore the author explores the way in which teacher proceeds the diagnosis, which methods the teacher uses and with which educational problems he or she encounters most frequently. The author is also interested in the teacher’s experience with Pedagogical and Psychological Counselling Centre.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK