Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Dramatická výchova v počátcích školní docházky
Název práce v češtině: Dramatická výchova v počátcích školní docházky
Název v anglickém jazyce: Drama education in beginning school attendance
Klíčová slova: Dramatická výchova, dítě, mladší školní věk, počátek školní docházky, kolektiv.
Klíčová slova anglicky: Drama education, child, younger school age, beginning of the school attendance, team.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radmila Svobodová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 21.12.2011
Datum zadání: 21.12.2011
Datum a čas obhajoby: 04.09.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.06.2014
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2014
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl DP:

Ověřit,jak může dramatická výchova ovlivnit vstup do školy, jak může dětem
pomoci sžít se se svými vrstevníky a školou celkově. Jak se dá dramatická
výchova využít právě v počátcích školní docházky.


Ve své teoretické práci bude diplomová práce pojednávat o cílech dramatické výchovy, o její historii, bude se zabývat tím, jak volit správné prostředí, metody a techniky dramatické výchovy, jak v dramatické výchově plánovat.
Praktická část práce by se měla zabývat zejména těmito otázkami:
- jak může dramatická výchova pomocí dítěti při vstupu do ZŠ
- jak může DV napomoci „zdravému“ začlenění dítěte do kolektivu třídy
- jak lze rozvinout osobnost dítěte pomocí DV
- zda-li se dají pomocí DV odkrýt a řešit nějaké problémy v sociálním kontaktu


Seznam odborné literatury
Bláhová, K.............................................Uvedení do systému školní dramatiky ARTAMA1996

Budínská,H...................................................................................Hry pro 6 smyslů ARTAMA

Clark, Jim a kol...............................................................................Lekce pro život Brno, 2008

Gavora, P.................................................Úvod do pedagogického výzkumu, Paido, Brno 2000

Machková,E.......................................Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998

Machková,E..................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007

Machková, E.....................................Metodika dramatické výchovy, ARTAMA Praha 2002

Ulrychová,I........................................................................Hrajeme si s pohádkami, Portál 2000

Valenta,J.....................Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik, ISV, Praha 1999

Valenta,J...................Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006

Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zaměřuje na dramatickou výchovu v počátcích školní docházky. Teoretická část objasňuje základní pojmy jako dramatická výchova, cíle dramatické výchovy, metody a techniky, osobnost učitele dramatické výchovy. V praktické části uvádím plán dramatické lekce. Empirická část zkoumá, zda-li může dramatická výchova ovlivnit klima třídy, soudržnost kolektivu či zda může odhalit potíže v sociálním kontaktu. Metodami výzkumu jsou pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis deals of drama education in the beginning of the school attendance. The theoretical part explains the basic terms as drama education, drama education objectives, methods and techniques, personality of drama teacher. In the practical part I present a plan of dramatic lesson. The empirical part examines whether drama education can affect the climate of the class, cohesion of the team or whether it may present difficulties in social contacts.
Research metods are observation, dialogue and questionnaire survey.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK