Dramatická výchova v počátcích školní docházky
Název práce v češtině: | Dramatická výchova v počátcích školní docházky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Drama education in beginning school attendance |
Klíčová slova: | Dramatická výchova, dítě, mladší školní věk, počátek školní docházky, kolektiv. |
Klíčová slova anglicky: | Drama education, child, younger school age, beginning of the school attendance, team. |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Radmila Svobodová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.12.2011 |
Datum zadání: | 21.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 04.09.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.06.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cíl DP:
Ověřit,jak může dramatická výchova ovlivnit vstup do školy, jak může dětem pomoci sžít se se svými vrstevníky a školou celkově. Jak se dá dramatická výchova využít právě v počátcích školní docházky. Ve své teoretické práci bude diplomová práce pojednávat o cílech dramatické výchovy, o její historii, bude se zabývat tím, jak volit správné prostředí, metody a techniky dramatické výchovy, jak v dramatické výchově plánovat. Praktická část práce by se měla zabývat zejména těmito otázkami: - jak může dramatická výchova pomocí dítěti při vstupu do ZŠ - jak může DV napomoci „zdravému“ začlenění dítěte do kolektivu třídy - jak lze rozvinout osobnost dítěte pomocí DV - zda-li se dají pomocí DV odkrýt a řešit nějaké problémy v sociálním kontaktu |
Seznam odborné literatury |
Bláhová, K.............................................Uvedení do systému školní dramatiky ARTAMA1996
Budínská,H...................................................................................Hry pro 6 smyslů ARTAMA Clark, Jim a kol...............................................................................Lekce pro život Brno, 2008 Gavora, P.................................................Úvod do pedagogického výzkumu, Paido, Brno 2000 Machková,E.......................................Úvod do studia dramatické výchovy, IPOS, Praha 1998 Machková,E..................................................Jak se učí dramatická výchova AMU Praha 2007 Machková, E.....................................Metodika dramatické výchovy, ARTAMA Praha 2002 Ulrychová,I........................................................................Hrajeme si s pohádkami, Portál 2000 Valenta,J.....................Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik, ISV, Praha 1999 Valenta,J...................Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi, AISIS, Kladno 2006 |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce se zaměřuje na dramatickou výchovu v počátcích školní docházky. Teoretická část objasňuje základní pojmy jako dramatická výchova, cíle dramatické výchovy, metody a techniky, osobnost učitele dramatické výchovy. V praktické části uvádím plán dramatické lekce. Empirická část zkoumá, zda-li může dramatická výchova ovlivnit klima třídy, soudržnost kolektivu či zda může odhalit potíže v sociálním kontaktu. Metodami výzkumu jsou pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Diploma thesis deals of drama education in the beginning of the school attendance. The theoretical part explains the basic terms as drama education, drama education objectives, methods and techniques, personality of drama teacher. In the practical part I present a plan of dramatic lesson. The empirical part examines whether drama education can affect the climate of the class, cohesion of the team or whether it may present difficulties in social contacts.
Research metods are observation, dialogue and questionnaire survey. |