Didaktické situace zaměřené na výuku funkcí na 2. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Didaktické situace zaměřené na výuku funkcí na 2. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Didactical situations for teaching functions at the lower secondary level |
Klíčová slova: | Didaktika matematiky, funkce, didaktická situace |
Klíčová slova anglicky: | Didactics of mathematics, functions, didactical situation |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.12.2011 |
Datum zadání: | 25.04.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 10.06.2013 10:30 |
Místo konání obhajoby: | KMDM |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.04.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 10.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomantka bude vycházet z teorie didaktických situací (TDS) a z charakterizace didaktických situací v této teorii. Odhalení souvislostí s dalšími teoriemi z oblasti didaktiky matematiky je vítáno.
V teoretickém základu práce diplomantka bude jasně charakterizovat jednotlivé typy didaktických situací a jevů, které se na ně vážou. Experimentální část práce bude zaměřena na výuku funkcí na 2. stupni základní školy, proto dilomantka zjistí v učebnicích, které jsou ve školách používány, rozsah a způsob zavedení a práce s funkcemi. Navrhne vhodnou didaktickou situaci podle zásad TDS, vyzkouší ji v praxi a provede analýzu realizované výukové jednotky s případnými návrhy na úpravu původního scénáře. |
Seznam odborné literatury |
Hrabáková Hana (2005). Využití Teorie didaktických situací v prostředí české školy (Diplomová práce)
Složil Jan (2005). Teorie didaktických situací v české škole. Dělitelnost přirozených čísel v 6. ročníku ZŠ (Diplomová práce) Hejný Milan a kol. (1990). Teória vyučovania matematiky 2. SPN Bratislava Učebnice a materiály pro učitele matematiky na 2. stupni ZŠ Texty připravené prof. Novotnou pro doktorandské semináře oboru Didaktika matematiky Texty pro učitele k seminářům dalšího vzdělávání učitelů zaměřené na teorii didaktických situací |
Předběžná náplň práce |
Didaktické situace v TDS a jevy, které s nimi souvisí
Rešerše práce se závislostmi na ZŠ Výuka funkcí ve vybraných učebnicích pro 2. stupeň ZŠ Příprava a realizace didaktické situace zaměřené na výuku funkcí na 2. stupni základní školy Analýza realizované situace Úprava scénáře podle zkušeností z realizované situace |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Didactical situations in TDS and related effects
Research of the work with dependencies at the Compulsory school level Functions in selected textbooks for lower secondary level Creation and realization of a didactical situation for teaching functions at the lower secondary level Analysis of the executed situation Modification of the scenario reflecting the experiences from the executed didactical situation |