Vytváření představ zlomku na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Vytváření představ zlomku na 1. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Creating images of fraction at the elementary school |
Klíčová slova: | Zlomek, propedeutika, modely, reprezentace, primární vzdělávání, kurikulární dokumenty |
Klíčová slova anglicky: | Fraction, propaedeutic, models, representation, primary education, curricula |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Marie Tichá, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 13.12.2011 |
Datum zadání: | 13.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2014 11:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.06.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Pracovat s odbornou literaturou a dalšími zdroji vztahujícími se k obsahu i metodologii
Vymezení východisek práce Navrhnout a vyhodnotit předexperiment Realizovat experiment Zpracovávat výsledky experimentů Reflektovat jednotlivé fáze i celou práci |
Seznam odborné literatury |
Kuřina a kol.: Matematika a porozumění světu
Gavora: Úvod do pedagogického výzkumu Učebnice pro 1.-5. postupný ročník (naše i zahraniční) Studijní materiály dostupné na www.suma.jcmf.cz Další literatura bude průběžně doplňována |
Předběžná náplň práce |
Seznámit se s různými přístupy k vytváření představ pojmu zlomek
Provádět didaktickou analýzu vybraného tématu Vymezit • sledovaný problém a formulovat cíl práce, • adekvátní metody práce Navrhnout, realizovat a vyhodnotit šetření Formulovat závěry pro teorii i praxi Ukázat otevřené otázky |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Becoming acquainted with various approaches to the creation of the notion of fraction
Didactical analysis of the topic Characterize • the problem and formulate the goal of the work, • appropriate methods of the work Design, implement and evaluate investigation Formulate conclusions for both - theory and practice Outline open questions |