Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ
Název práce v češtině: | Návykové látky - projekt pro 2. stupeň ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | xxx |
Klíčová slova: | Návykové látky, drogy, školní projekt, projektová metoda, projektová výuka. |
Klíčová slova anglicky: | Addicted substances, school project, project method, project teaching. |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 13.12.2011 |
Datum zadání: | 30.04.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2013 08:00 |
Místo konání obhajoby: | PedF UK Praha |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | RNDr. Jana Skýbová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce Návykové látky – projekt pro 2. stupeň ZŠ je rozdělena na dvě základní části, teoretickou a praktickou. Jejím cílem je poskytnout informace o návykových látkách a metodě výuky formou projektů, dále navrhnout a zrealizovat projekt na dané téma využitelný i v budoucnu pro další vyučující.
Teoretická část je zaměřena na shrnutí problematiky návykových látek, kde je objasněn pojem návykové látky, zneužívání návykových látek a jeho známky a rizika, dále příčiny braní drog a některé pojmy s návykovými látkami související, jako je návyk, tolerance, závislost, abstinenční syndrom. Je zde uvedeno rozdělení těchto látek, a to z více hledisek, na to navazuje charakteristika vybraných návykových látek, kde je základní rozdělení podle dostupnosti, na látky legální a nelegální. V rámci tohoto rozdělení jsou zde vybraní zástupci či skupiny návykových látek, u nichž je uvedena charakteristika a účinky s riziky na lidský organismus. Pod teoretickou část také spadá problematika projektů, projektové metody a projektové výuky, kde jsou objasněny pojmy vyučování, výuka, metoda výuky, projektová metoda, projektová výuka a projekt. V neposlední řadě je zde uvedena historie projektové výuky, projektová výuka v českých zemích a studijní zdroje k tématu této problematiky. Praktická část spočívá v samotném projektu, který byl realizován s žáky osmého ročníku základní školy. Je zde uveden návrh projektu, průběh a hodnocení. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This diploma work Addicted Substances – project for the lower secondary school is divided into two parts, theoretical and practical. The aim of this work is giving information about addicted drugs and method of teaching by form of projects, proposing and realization of project with this topic, which could be used for other teachers.
Theoretical part is intent on summary of question of addicted substances, where the terms addicted substances, abuse of addicted drugs – its symptoms or risks, causes of drugs addiction and some terms, what are connected with this question (e.g. habit, tolerance, addiction, syndrome of abstinence), are clarified. In this work, there are also mentioned division of these substances in more points of views, character of chosen addicted substances, where is described basic division according to availability – legal and illegal drugs. Representatives or categories of addicted substances, their characteristic and effects on human organism, are mentioned within this dividing. Issues of projects, their methods and project teaching, fall into theoretical part too. The terms like schooling, its methods, project method or project and key term project are also clarified here. Last but not least, history of project teaching, its effect in Czech countries and study source of information are under mentioned in this diploma work. Practical part is based on project itself, which was realized with pupils of the eighth years of primary school. Draft of project, its course and evaluation are also described there. |