Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Název práce v češtině: Práce s pomůckami v geometrii 1. st. ZŠ
Název v anglickém jazyce: Use of teaching aids in geometry of primary school
Klíčová slova: vyučovací pomůcka, poznávací proces v geometrii, žák 1. st. ZŠ, Montessori pomůcky, manipulativní aktivity
Klíčová slova anglicky: teaching aid, learning process in geometry, primary school pupil, montessori aids, manipulative activities
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 13.12.2011
Datum zadání: 21.12.2011
Datum a čas obhajoby: 13.01.2015 12:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R318, 318, matematika, 3. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:05.12.2014
Datum proběhlé obhajoby: 13.01.2015
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka
- prozkoumá v dostupném okruhu škol, jakými vyučovacímu pomůckami pro výuku geometrie školy disponují,
- zjistí, jak pomůcky využívají,
- posoudí, jak způsob práce s pomůckami odpovídá poznávacímu procesu v geometrii prvního stupně ZŠ,
- prostuduje pomůcky škol Montessori,
- navrhne a odzkouší maximálně účinné využití některých pomůcek ve výuce geometrie.
Seznam odborné literatury
JIROTKOVÁ, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. 1. vydání. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010
HEJNÝ, M., JIROTKOVÁ, D. 3D geometrie – Tělesa, In Stehlíková, N. (Ed) Náměty na podnětné vyučování v matematice, Praha : UK v Praze, PedF 2007, s. 95-154
Sborník HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. (Eds) Dvacetpět kapitol z didaktiky matematiky. Praha : UK v Praze – PedF, 2004
Sborník HOŠPESOVÁ, A. STEHLÍKOVÁ, N., TICHÁ, M. (Eds) Cesty zdokonalování kultury vyučování matematice. České Budějovice: Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, 2007
Předběžná náplň práce
V diplomové práci bude nejdříve popsán zjištěný stav týkající se využívání pomůcek ve výuce geometrie na 1. st. dostupných základních škol. Zvláštní pozornost bude věnována pomůckám Montessori. Jádrem práce bude návrh využití některých pomůcek v souladu s poznávacím procesem a jeho ověření prostřednictvím experimentu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
At the beginning of diploma thesis the current situation in accesible primary schools related to teaching aids in geometry will be described. Special attention will be paid to Montessori aids. Suggestion and experimental verification of effective use of some teaching aids will be the core of the thesis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK