Harmer, J. The Practice of English Language Teaching. London: Longman, 2004.
Underwood, M. Effective Class Management: A practical approach. London: Longman, 1989.
Woodward, T. Planning Lessons and Courses: Designing sequences of work for language classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zaměřuje na plánování ve výuce anglického jazyka, konkrétně na postupy využívané na začátku a konci hodiny. Cílem je zjistit, jak se informace uváděné v odborné literatuře realizují v praxi. Hlavní metodou je zpracování dat z observačních archů, které byly použity při pozorování vyučovacích hodin na různých typech škol od mateřských po jazykové kurzy dospělých.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis is based on openings and closures of English lessons. As one of the sources it uses observation sheets from several Prague schools, i.e. nursery, primary and secondary, and also data from English language courses for adults. The work aims to compare educational theory with school practices.