Proměny profilu profesní identity školního psychologa za posledních deset let
Název práce v češtině: | Proměny profilu profesní identity školního psychologa za posledních deset let |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Changes in the profile of professional identity of school psychologists in the last ten years |
Klíčová slova: | školní psycholog, profese, identita, profil činností |
Klíčová slova anglicky: | school psychologist, profession, identity, activity array |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 12.12.2011 |
Datum zadání: | 12.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 17.06.2013 08:35 |
Místo konání obhajoby: | Katedra psychologie |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 17.06.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Stručné vymezení práce a zásady pro její vypracování:
1) Studium předepsané zahraniční a domácí literatury věnované profesi školního psychologa s důrazem na kvalifikaci a kompetence, činnosti, vztahy v síti profese a percipované zisky/ztráty. 2) Vymezení výzkumných otázek umožňujících identifikovat případné proměny profilu profesní identity mezi r. 2000 (viz Sondy do profese školního psychologa) a 2012 u začínajících vs. zkušených ŠP 3) Realizace předvýzkumných rozhovorů s heuristickou funkcí pro přípravu adaptovaného dotazníku Sonda do profese 4) Příprava dotazníku, výběr škol (ZŠ) a souboru ŠP, sběr dat 5) Na základě dotazníkových dat připravit a realizovat dva rozhovory (začínající vs. zkušený ŠP) s cílem prozkoumat kontexty odpovědí kritických pro vymezení profesní identity 6) Interpretace dat a diskuse vzhledem k teoretickému rámci identitních figur vyjednavače, mediátora a badatele školy. 7) Závěr |
Seznam odborné literatury |
GUTKIN T. B., REYNOLDS C.R. (eds). Handbook od School Psychology. New York, John Wiley and Sons, 1982.
BARTOŠOVÁ M.. Profesní identita školního psychologa. Nepublikovaná diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova, 2011. ŠTECH S.. Profesní identita školního psychologa. Školský psychológ. 1998, roč. 8, č. 2, s. 26-32. ŠTECH S.. Sonda do profese školního psychologa v ČR. Pedagogika. 2001, roč. 51, s. 47-55. ZAPLETALOVÁ J.. Co dělá školní psycholog? Kritická místa profese. Pedagogika. 2001, roč. 51, s. 36-46. |