Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vliv rozvodu a porozvodové péče na dítě mladšího školního věku ve školním prostředí
Název práce v češtině: Vliv rozvodu a porozvodové péče na dítě mladšího školního věku ve školním prostředí
Název v anglickém jazyce: Influence of divorce and post-divorce care on a young school age child in the school place
Klíčová slova: Dítě mladšího školního věku, rodina, rozvod, pedagog na prvním stupni základní školy
Klíčová slova anglicky: Young age school child, family, divorce, first school teacher
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 28.11.2011
Datum zadání: 15.04.2012
Datum a čas obhajoby: 14.06.2013 14:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.03.2013
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Jiří Kučírek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů – rodina, dítě, rozvod, apod.

2. Vliv rozvodu a porozvodové péče na dítě mladšího školního věku.

3. Vlastní výzkumná sonda - kvalitativní výzkum – rozhovory s učitelkami na 1. stupni ZŠ.

4. Závěry a doporučení.
Seznam odborné literatury
MATĚJČEK, Zdeněk, DYTRYCH, Zdeněk. Krizové situace v rodině očima dítěte. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2002. 128 s. ISBN 80-247-0332-7

LANGMEIER, Josef; KREJČÍŘOVÁ, Dana. Vývojová psychologie. 4. vyd. Praha: Grada publishing, 2006. 368 s. ISBN 80-247-1284-9

EVERETT, Craig; EVERETT, Sandra, V. Zdravý rozvod pro rodiče i děti. 1. vyd. Praha : Tallpress, 2000. 212 s. ISBN 80-7197-169-3

HRUŠÁKOVÁ, Milana. Zákon o rodině: Komentář. 3. vyd. Praha: C.H.Beck, 2005. 478 s. ISBN 80-7179-912-2

NOVÁK, Tomáš; PRŮCHOVÁ, Bohumila. Předrozvodové a rozvodové poradenství. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 144 s. ISBN 80-247-1449-3

SMITH, Heather. Děti a rozvod. 1. vyd. Praha: Portál, 2004. 183 s. ISBN 80-77178-906-2

ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě a rozvod rodičů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 184 s. ISBN 978-80-247-3181-0

TEYBER, Edward. Děti a rozvod : [jak pomoci dětem vyrovnat se s rozvodem rodičů]. 1. vyd. Praha: Návrat domů, 2007. 227 s. ISBN 978-80-7255-163-7

VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2005. 430 s. ISBN 80-246-1074-4

WARSHAK, Richard, A. Revoluce v porozvodové péči o děti. 1. vyd. Praha: Portál, 1992. 240 s. ISBN 80-7178-089-8
Předběžná náplň práce
Diplomová práce nese název „Vliv rozvodu a porozvodové péče na dítě mladšího školního věku ve školním prostředí". Práce je rozdělena na dvě části – část teoretickou a část praktickou.
Teoretická část obecně představuje téma diplomové práce a je psána za použití vhodných literárních pramenů. Zabývá se základními pojmy tématu: rodina, dítě a rozvod.
V praktické části je proveden kvalitativní výzkum za účelem zjištění reakcí dětí na rozvod rodičů a změn, ke kterým může dojít v oblasti chování a emočního prožívání a oblasti školní práce a prospěchu. Je pracováno s metodou rozhovoru formou dotazníku a získané informace jsou analyzovány a následně interpretovány. Cílem výzkumu je zjistit, jaké reakce na rozvod mohou u dětí mladšího školního věku registrovat pedagogové ve školním prostředí a zformulovat doporučení učitelům prvního stupně základní školy jak přistupovat k dítěti, které prožívá rozvod svých rodičů. Závěr práce je věnován vyhodnocení určených cílů a jejich ověření.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis is titled ,,Influence of divorce and post-divorce care on a young school age child in the school place“. The work is divided into two parts - a theoretical one and a practical one.
The theoretical part introduces a general topic of the thesis and it is written by using an appropriate literature. It deals with the basic concepts of this topic: family, child and divorce.
The practical part contains a qualitative research in order to investigate the reaction of children to the parental divorce and the changes that may occur in the area of the behaviour and the emotional experience, and in the area of the school work and the school results. It works with a method of interview by using a questionnaire, and obtained information is analysed and then is interpreted. The aim of the research is to investigate what responses of young school age children to the divorce the teachers could notice in the school environment, and to formulate recommendations for primary school teachers how to behave towards a child who is experiencing the divorce of his parents. The conclusion of the thesis is devoted to the evaluation of the intended objectives and their validation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK