Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Cesta ke změně a vítězství: projekt pro 3. ročník ZŠ s cílem osobnostního rozvoje s využitím metod a technik dramatické výchovy. Rozvoj schopnosti smysluplně žít svůj život, pozitivního přístupu k životu a k sobě sama a pozitivního programování si svých cílů
Název práce v češtině: Cesta ke změně a vítězství: projekt pro 3. ročník ZŠ s cílem osobnostního rozvoje s využitím metod a technik dramatické výchovy. Rozvoj schopnosti smysluplně žít svůj život, pozitivního přístupu k životu a k sobě sama a pozitivního programování si svých cílů
Název v anglickém jazyce: Journey to Change and Victory : The project has been developed based on the material for the 3rd grade of elementary school with the aim of using the method and technique of dramatic education to achieve personality development.
Klíčová slova: Dramatická výchova, pozitivní myšlení, programování si svých cílů, osobnostní rozvoj, vnímání sebe sama, vědomé záměry, síla myšlenky
Klíčová slova anglicky: Dramatic education, positive thinking, programming of own goals, personality development, self- perception, conscious intentions, the power of thoughts
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 11.11.2011
Datum zadání: 11.11.2011
Datum a čas obhajoby: 22.05.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:09.03.2012
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2012
Předmět: výsledek diplomové práce (OSZD001)
Oponenti: MgA. Alžběta Ferklová
 
 
 
Zásady pro vypracování
práce bude mít teotreticko- výzkumný charakter.

V teoretické části analyzovat:
1. Metody a techniky dramatické výchovy ve vzdělávacím procesu
2. Specifika dětí mladšího školního věku
3. Myšlenkové směry rozvíjející osobnost dítěte a funkční pohled na svět.
Schopnost žít smysluplně svůj život.

V praktické části:

Provede akční výzkum- navrhne, realizuje a reflektuje dlouhodobý výukový
projekt
využívající principů a metod dramatické výchovy a zaměřený na osobnostní rozvoj
dětí mladšího školního věku.

Seznam odborné literatury
Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí
Vávra, V.: Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990
Clark, J., Dobson, W., Goode, T., Neelands, J.: Lekce pro život.
Machková, E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. AMU,
Praha 2004
Bláhová, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. ARTAMA, Praha 1996
Valenta, J.: Dramatická výchova a sociálně pedagogický výcvik. Praha: ISV, 1996
Marušák, R. a kol.: Dramatická výchova v kurikulu současné školy.
Tvořivá dramatika- scénáře tematických celků, projektů, školních dramat.
Křivohlavý, J.: Povídej, naslouchám. Návrat, Praha 1993
Gillernová, I., Hermochová, S., Šubrt, R.: Sociální dovednosti učitele. Praha:
SPN, 1990
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK