Cesta ke změně a vítězství: projekt pro 3. ročník ZŠ s cílem osobnostního rozvoje s využitím metod a technik dramatické výchovy. Rozvoj schopnosti smysluplně žít svůj život, pozitivního přístupu k životu a k sobě sama a pozitivního programování si svých cílů
Název práce v češtině: | Cesta ke změně a vítězství: projekt pro 3. ročník ZŠ s cílem osobnostního rozvoje s využitím metod a technik dramatické výchovy. Rozvoj schopnosti smysluplně žít svůj život, pozitivního přístupu k životu a k sobě sama a pozitivního programování si svých cílů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Journey to Change and Victory : The project has been developed based on the material for the 3rd grade of elementary school with the aim of using the method and technique of dramatic education to achieve personality development. |
Klíčová slova: | Dramatická výchova, pozitivní myšlení, programování si svých cílů, osobnostní rozvoj, vnímání sebe sama, vědomé záměry, síla myšlenky |
Klíčová slova anglicky: | Dramatic education, positive thinking, programming of own goals, personality development, self- perception, conscious intentions, the power of thoughts |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Irena Hanyš Holemá, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.11.2011 |
Datum zadání: | 11.11.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.03.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2012 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | MgA. Alžběta Ferklová |
Zásady pro vypracování |
práce bude mít teotreticko- výzkumný charakter.
V teoretické části analyzovat: 1. Metody a techniky dramatické výchovy ve vzdělávacím procesu 2. Specifika dětí mladšího školního věku 3. Myšlenkové směry rozvíjející osobnost dítěte a funkční pohled na svět. Schopnost žít smysluplně svůj život. V praktické části: Provede akční výzkum- navrhne, realizuje a reflektuje dlouhodobý výukový projekt využívající principů a metod dramatické výchovy a zaměřený na osobnostní rozvoj dětí mladšího školního věku. |
Seznam odborné literatury |
Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí
Vávra, V.: Mluvíme beze slov. Praha: Panorama, 1990 Clark, J., Dobson, W., Goode, T., Neelands, J.: Lekce pro život. Machková, E.: Jak se učí dramatická výchova. Didaktika dramatické výchovy. AMU, Praha 2004 Bláhová, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. ARTAMA, Praha 1996 Valenta, J.: Dramatická výchova a sociálně pedagogický výcvik. Praha: ISV, 1996 Marušák, R. a kol.: Dramatická výchova v kurikulu současné školy. Tvořivá dramatika- scénáře tematických celků, projektů, školních dramat. Křivohlavý, J.: Povídej, naslouchám. Návrat, Praha 1993 Gillernová, I., Hermochová, S., Šubrt, R.: Sociální dovednosti učitele. Praha: SPN, 1990 |