Artificial intelligence in abstract 2-player games
Název práce v češtině: | Artificial intelligence in abstract 2-player games |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial intelligence in abstract 2-player games |
Klíčová slova: | herní stromy, Minimax, Alfa-beta, Proof-number search, Tzaar |
Klíčová slova anglicky: | Game Trees, Minimax, Alpha-beta, Proof-number Search, Tzaar |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra aplikované matematiky (32-KAM) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Tomáš Valla, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 03.11.2011 |
Datum zadání: | 04.11.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2012 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.08.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 03.08.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2012 |
Oponenti: | Mgr. Petr Baudiš |
Zásady pro vypracování |
Tématem práce jsou pokročilé algoritmy umělé inteligence pro hraní abstraktních strategických her dvou hráčů (tj. s plnou informací a bez náhody).
Zaměříme se především na nově vzniklé metody z posledních let. Úkolem studenta bude nastudovat z literatury příslušné algoritmy a metody, provést jejich srovnání a posoudit vhodnost nasazení v různých situacích. Zejména se zaměříme na abstraktní hru Tzaar, pro niž bude úkolem vybrat nejvhodnější sadu algoritmů, modifikovat je či případně navrhnout vlastní a implementovat je. Výstupem bude softwarová knihovna s jednoduchým uživatelským rozhraním umožnujícím hru proti počítači. |
Seznam odborné literatury |
Louis Victor Allis: Searching for Solutions in Games and Artificial Intelligence
Dennis Michel Breuker: Memory versus Search in Games M.J.H. Heule and L.J.M. Rothkrantz: Solving games Diederik Wentink: Analysis and Implementation of the game Gipf Donald E. Knuth, Ronald W. Moore: An Analysis of Alpha-Beta Pruning Mark H.M. Winands, Jos W.H.M. Uiterwijk, and H. Jaap van den Herik: PDS-PN: A New Proof-Number Search Algorithm |