Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Opatření EU v oblasti letecké dopravy usnadňující volný pohyb osob, zboží a služeb - Jednotné evropské nebe
Název práce v češtině: Opatření EU v oblasti letecké dopravy usnadňující volný pohyb osob, zboží a služeb - Jednotné evropské nebe
Název v anglickém jazyce: Measures of the EU in the area of air traffic facilitiating the free movement of persons, goods and services - the Single European Sky
Klíčová slova: letecké právo, jednotné evropské nebe, letové navigační služby, řízení letového provozu, funkční blok vzdušného prostoru
Klíčová slova anglicky: air law, single european sky, air navigation services, air traffic management, functional airspace block
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra evropského práva (22-KEP)
Vedoucí / školitel: prof. JUDr. PhDr. Michal Tomášek, DrSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.10.2011
Datum zadání: 26.10.2011
Datum potvrzení stud. oddělením: 26.09.2013
Datum a čas obhajoby: 25.09.2013 12:00
Místo konání obhajoby: místnost č. 343
Datum odevzdání elektronické podoby:11.08.2013
Datum proběhlé obhajoby: 25.09.2013
Oponenti: prof. JUDr. Jan Ondřej, CSc., DSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce je věnována projektu Evropské komise známému pod označením jednotné evropské nebe, který si klade za cíl reorganizaci současného uspořádání evropského vzdušného prostoru pro účely efektivnějšího poskytování letových navigačních služeb. V úvodních kapitolách si autor klade za cíl představit čtenáři významné mezinárodní organizace na poli civilního letectví, uvést jej v obecné rovině do problematiky poskytování letových navigačních služeb, nevyjímaje situace, kdy jsou tyto služby poskytovány přes hranice jednotlivých států. Po tomto obecném výkladu práce pozvolna přechází k vlastnímu projektu jednotného evropského nebe. Pozornost je zaměřena na stav evropského vzdušného prostoru před zahájením iniciativy, jakož i přípravným pracím, které vyústily v přijetí první vlny legislativních opatření. Následuje kapitola, jejímž obsahem je pojednání o základním právním rámci jednotného evropského nebe ve znění změn zavedených s přijetím druhé vlny legislativních opatření. Stěžejní část práce tvoří kapitola zabývající se procesem implementace projektu. V jejím rámci je pozornost mimo jiné věnována vnitrostátním dozorovým orgánům, systému certifikace poskytovatelů letových navigačních služeb, konceptu rozdělení evropského nebe do funkčních bloků vzdušného prostoru a vojenským, sociálním a technologickým aspektům projektu. Jelikož Evropská komise oznámila v nedávné době svůj úmysl opětovně pozměnit legislativní rámec jednotného evropského nebe, je závěr práce zároveň pozvánkou k perspektivám budoucího vývoje iniciativy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This diploma thesis is dedicated to the European Commission's project known under the name Single European Sky which pursues an objective to reorganize the current European airspace structure for the more efficient provision of air navigation services purposes. As an introduction, the author sets himself the goal to acquaint the reader with relevant international organizations in the field of civil aviation, introduce him in a general way into the provision of air navigation services' issues, including the situations when these services are being provided across the national boundaries. Following this general reading, the thesis fluently moves on to its main subject matter which is the Single European Sky initiative. An attention is focused on the state of European airspace before the initiative has been launched as well as the preparatory works which resulted in the adoption of the first SES legislative package. The following chapter presents the basic legal framework regulating the Single European Sky as amended by the adoption of the second legislative package. Principal part of the thesis is comprised in the next chapter dealing with the process of project's implementation. Within its framework, the reader's attention is turned, inter alia, to such crucial issues as the national supervisory authorities, the system of certification introduced for the air navigation service providers, the concept of European airspace integration into functional airspace blocks and military, social and technological aspects of the SES project. With respect to the European Commission's recent announcement of an intention to repeatedly amend the SES legislative framework, the concluding chapter serves as an introduction to perspectives of the SES initiative.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK