Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie
Název práce v češtině: | Anaglyfy a jejich využití ve výuce stereometrie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Anaglyphs and their application in teaching stereometry |
Klíčová slova: | anaglyf, lineární perspektiva, stereometrie |
Klíčová slova anglicky: | anaglyph, linear perpective, stereometry |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky matematiky (32-KDM) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Petra Surynková, Ph.D. |
Řešitel: | RNDr. Radka Matěková - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.10.2011 |
Datum zadání: | 18.10.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.11.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2012 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.05.2012 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 24.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2012 |
Oponenti: | PhDr. Alena Šarounová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Seznamte se s dostupnou literaturou vztahující se k anaglyfům. Popiště princip vytváření anaglyfů a vhodně jej ilustrujte s využitím modelovacích nástrojů počítačového softwaru. Sestavte soubor řešených příkladů jako anaglyfů, zaměřte se na úlohy ze stereometrie. Příklady by měly být dostatečně názorné, aby byly využitelnou studijní a výukovou pomůckou v hodinách stereometrie na střední škole. |
Seznam odborné literatury |
[1] Pruner R.: Anaglyfy, Státní pedagogické nakladatelství, Praha, 1958.
[2] H. Pottman, A. Asperl, M. Hofer, A. Kilian: Architectural geometry, Bentley Institute Press, USA, 2007. [3] Pál I.: Deskriptívna geometria videná priestorove, Slovenské vydavateľstvo technickej literatúry, Bratislava, 1960. [4] Simon H., Mucke H.: Anaglyphen zur darstellenden geometrie, Verlag Berlin, 1964. [5] A. Urban: Deskriptivní geometrie I, SNTL, 1982. |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zvýšit názornost a podpořit prostorovou představivost studentů při výuce stereometrie. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of the thesis is to increase clarity and support spatial imagination of students in studying geometry. |