První gore scény v americkém mainstreamovém filmu
Název práce v češtině: | První gore scény v americkém mainstreamovém filmu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The first gore scenes in the American mainstream cinema |
Klíčová slova: | Hollywood, mainstream, násilí, gore, 60. léta |
Klíčová slova anglicky: | Hollywood, mainstream, violence, gore, sixties |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra filmových studií (21-KFS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. David Čeněk |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.07.2011 |
Datum zadání: | 19.07.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.11.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 27.06.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 27.06.2012 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Stanislava Přádná |
Zásady pro vypracování |
Cíl práce Cílem práce je osvětlit, které faktory byly určující pro posun v zobrazování násilí v severoamerické mainstreamové kinematografii konce 60. let a jakým způsobem se odrážejí ve filmové tvorbě zkoumaného období. Postup 1) Seznámení se základními pojmy. 2) Shrnutí historie filmové cenzury v USA. 3) Popis ekonomického, kulturně-historického, politického a ideologického kontextu. 4) Stylistická analýza filmů Bonnie a Clyde (1967) a Divoká banda (1969). 5) Syntéza poznatků a z nich vyplývající závěry. |
Seznam odborné literatury |
Biskind, Peter: Easy Riders, Raging Bulls: How the Sex-Drugs-and-Rock 'N' Roll Generation Saved Hollywood. Simon & Schuster 1999. Bordwell, David, Thompson, Kristin: Film Art: An Introduction. McGraw-Hill 2006. Elsaesser, Thomas, Horwath, Alexander, King, Noel: The Last Great American Picture Show: New Hollywood Cinema in the 70s. Amsterdam University Press 2004. Friedman, Lester D: Arthur Penn's Bonnie and Clyde. Cambridge University Press 2000. Hudec, Zdeněk: Sam Peckinpah a jeho filmy. Casablanca 2010. |