Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa
Název práce v češtině: Význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa
Název v anglickém jazyce: Importance of education in the life stories of shoah survivors
Klíčová slova: židovská menšina, vzdělávání, Československo 1918-1948
Klíčová slova anglicky: jewish minority, education, Czechoslovakia 1918-1948
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jiří Reichel, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.07.2011
Datum zadání: 19.07.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.09.2011
Datum a čas obhajoby: 18.09.2013 11:15
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2013
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. PaedDr. Kamil Janiš, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměří na význam vzdělávání v životních osudech pamětníků šoa. Bude sledovat jakou roli hrálo vzdělávání v letech 1938 - 1948 u zástupců židovské menšiny z Československa. Práce nastíní jak vypadalo vzdělávání v daném období, popíše jaký význam mělo pro jednotlivé pamětníky jak z hlediska osobního, tak v souvislosti s kontaktem s většinovou společností. Práce bude rozdělena na dvě části, kdy první zachytí historicko-teoretické souvislosti těsně předválečného, válečného a poválečného období a druhá bude empirického charakteru, kdy bude analyzovat rozhovory s pamětníky.
Seznam odborné literatury
BALVÍN, Jaroslav. Výchova, vzdělávání a kultura ve vztahu k národnostním menšinám : mezinárodní konference. Praha : Komise Rady hl. m. Prahy pro oblast národnostních menšin, 2004. 495 s.
BOSÁK, František. Česká škola v době nacistického útlaku: příspěvek k dějinám českého školství od Mnichova do osvobození. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1969. 65 s.
GOSDEN, Peter. Education in the second Word war: a study in policy and administration. London : Methuen, 1976. 527 s.
KASPEROVÁ, Dana. Výchova a vzdělávání židovských dětí v protektorátu a ghettu Terezín. Praha : FF UK v Praze, 2010. 224 s
KASPEROVÁ, Dana., KASPER Tomáš. Češi, Němci, Židé v národnostním Československu: pohledy na školství a vědu. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2006. 74 s.
LOWE, Roy. Education and the Second World War: studies in schooling and social change. London : The Falmer Press, 1992.
MATES, Pavel. Vývoj středního školství v Československu 1918-1970. Brno : Ústav ekonomiky a řízení nevýrobní sféry Masarykovy univerzity, 1990. 74 s.
PĚKNÝ, Tomáš. Historie Židů v Čechách a na Moravě. Praha : Sefer, 2001. 702 s.
SOMR, Miroslav. Některé směry a snahy o reformu české školy v meziválečném období a české školství za fašistické okupace. Praha, 1985.
VANĚK, Miroslav. Orální historie ve výzkumu soudobých dějin. Praha : Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, 2004
VRABCOVÁ Daniela., JANIŠ Kamil. Vybrané kapitoly z vývoje novodobé české školy. Hradec Králové : Gaudeamus, 2008, 64 s.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK