Sociální světy Pravých bleších trhů v Praze. Etnografický výzkum
Název práce v češtině: | Sociální světy Pravých bleších trhů v Praze. Etnografický výzkum |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Social Worlds of Prague Flea Markets: An Ethnographic Study |
Klíčová slova anglicky: | flea market, second-hand sales, collecting, bargaining, public activities |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Hedvika Novotná, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.07.2011 |
Datum zadání: | 11.07.2011 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.01.2012 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.01.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.02.2012 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (YAK47005) |
Oponenti: | Mgr. Petr Gibas, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Appadurai, Arjun; The Social Life of Things: Commodities in Cultural Perspective, Cambridge, Cambridge University Press, 1988
Gehl, Jan; Život mezi budovami, Nadace Partnerství – Program Partnerství pro veřejná prostranství a Jan Gehl, 2000 Gregson, Nicky and Crewe, Louise; Second-Hand Cultures, Oxford, Berg, 2003 Hendl, Jan; Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace, Portál, Praha 2008 Klouzalová, Pavla; Bleší trh Kolbenova: Trh jako prostor, trh jako organismus, Universita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra obecné antropologie, Praha, 2010 Maisel, Robert; The flea market as an action scene. Urban Life and Culture 2, 1974 |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se bude týkat pražských bleších trhů, které se konají po dobu zhruba 2 let střídavě na Náměstí Míru, Rašínově nábřeží a nábřeží pod Pařížskou ulicí u Čechova mostu pod názvem Pravé bleší trhy. V rámci vlastního etnografického výzkumu se zaměřuji na zdejší prodejce a jejich reflexi Pražských bleších trhů. Pokusím se o popis typického dne na bleším trhu včetně zde realizovaných sociálních aktivit a také o zachycení heterogennosti zvoleného prostředí. S ohledem na tuto snahu také formuluji výzkumné otázky, které směřuji na motivace a cíle prodejců, jejich volbu prodávaného zboží a jejich vztah k trhu samotnému a trhu jako sociálnímu prostředí. Sběr dat realizuji s pomocí technik zúčastněného pozorování a neformálních rozhovorů za jejich souběžného třízení, analýzy, a interpretace. |