Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální světy Pravých bleších trhů v Praze. Etnografický výzkum
Název práce v češtině: Sociální světy Pravých bleších trhů v Praze. Etnografický výzkum
Název v anglickém jazyce: The Social Worlds of Prague Flea Markets: An Ethnographic Study
Klíčová slova anglicky: flea market, second-hand sales, collecting, bargaining, public activities
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program SHV - Společenskovědní modul (24-SM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Hedvika Novotná, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.07.2011
Datum zadání: 11.07.2011
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.01.2012
Datum odevzdání elektronické podoby:06.01.2012
Datum proběhlé obhajoby: 16.02.2012
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (YAK47005)
Oponenti: Mgr. Petr Gibas, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Appadurai, Arjun; The Social Life of Things: Commodities in Cultural Perspective, Cambridge, Cambridge University Press, 1988
Gehl, Jan; Život mezi budovami, Nadace Partnerství – Program Partnerství pro veřejná prostranství a Jan Gehl, 2000
Gregson, Nicky and Crewe, Louise; Second-Hand Cultures, Oxford, Berg, 2003
Hendl, Jan; Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace, Portál, Praha 2008
Klouzalová, Pavla; Bleší trh Kolbenova: Trh jako prostor, trh jako organismus, Universita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra obecné antropologie, Praha, 2010
Maisel, Robert; The flea market as an action scene. Urban Life and Culture 2, 1974
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se bude týkat pražských bleších trhů, které se konají po dobu zhruba 2 let střídavě na Náměstí Míru, Rašínově nábřeží a nábřeží pod Pařížskou ulicí u Čechova mostu pod názvem Pravé bleší trhy. V rámci vlastního etnografického výzkumu se zaměřuji na zdejší prodejce a jejich reflexi Pražských bleších trhů. Pokusím se o popis typického dne na bleším trhu včetně zde realizovaných sociálních aktivit a také o zachycení heterogennosti zvoleného prostředí. S ohledem na tuto snahu také formuluji výzkumné otázky, které směřuji na motivace a cíle prodejců, jejich volbu prodávaného zboží a jejich vztah k trhu samotnému a trhu jako sociálnímu prostředí. Sběr dat realizuji s pomocí technik zúčastněného pozorování a neformálních rozhovorů za jejich souběžného třízení, analýzy, a interpretace.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK