Publicistický rozhovor a jeho uplatnění v současném vysílání Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu
Název práce v češtině: | Publicistický rozhovor a jeho uplatnění v současném vysílání Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Journalistic interview and its application in the contemporary czech radio (radiožurnal) broadcasting |
Klíčová slova: | Rozhovor, publicistika, rozhlas, médium veřejné služby, Radiožurnál, moderátor |
Klíčová slova anglicky: | Interview, journalism, radio, medium of public services, Radiožurnál, moderator |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Josef Maršík, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.07.2011 |
Datum zadání: | 16.09.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2012 |
Oponenti: | PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
Maršík, J. : Úvod do teorie rozhlasového programu. Praha, Karolinum 1995.
Kolektiv autorů: Od mikrofonu k posluchačům. Praha, Český rozhlas 2003. Köpplová, B. – Kryšpínová, J. – Bednařík, P. – Čábelová, L. – Moravec, V. : Dějiny českých médií v datech: rozhlas, televize, mediální právo. Praha, Karolinum 2003. Boyd, A. : Zpravodajství v rozhlase a televizi. Praha, Centrum nezávislé žurnalistiky 1995. Moravec, V: Rozhlasový rozhovor. In: Čtrnáct kapitol o rozhlase. Praha, Literární akademie 2006. Osvaldová, B. – Halada, J.: Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha, Libri 2007 Osvaldová, B. - Kopáč, R. : Rozhovory o interview. Praha, Karolinum 2009. (Kol.: Zpravodajství v médiích. Praha, Karolinum 2001. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce je specifikovat zvolený publicistický žánr rozhovor v rozhlasovém vysílání,
a to z historického, teoretického i metodologického hlediska. Práce by měla poukázat především na specifika publicistického rozhovoru šířeného k posluchačům výhradně na základě akusticko-auditivního principu. Cílem mé bakalářské práce je také ukázat podoby rozhlasových rozhovorů, a to v konkrétních publicistických pořadech zpravodajsko-publicistické stanice Českého rozhlasu 1 - Radiožurnálu, které budu ve třetí kapitole analyzovat. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this work is to specify the chosen genre of journalistic interview in a radio broadcasting from historical, theoretical and methodological aspects. The work should especially point out the specifics of journalistic interview distributed to students solely on the acoustic-auditory principle. The aim of this thesis is to show the forms of radio interviews in particular programs of current affairs station Czech Radio 1 - Radiožurnál, which I analyze in the third chapter. |