Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Paola Mastrocola versus současná italská společnost. Tematická analýza autorčiny narativní a esejistické tvorby.
Název práce v češtině: Paola Mastrocola versus současná italská společnost.
Tematická analýza autorčiny narativní a esejistické tvorby.
Název v anglickém jazyce: Paola Mastrocola vs. Contemporary Italian Society.
Thematic analysis of author’s narrative and essay works.
Klíčová slova: italská literatura, moderní společnost, rodina, školství, vzdělání, intolerance, jedinec, próza pro dospělé, próza pro děti, esej, technologie
Klíčová slova anglicky: Italian literature, modern society, family, school system, education, intolerance, individual, prose for adults, prose for kids, essay, technology
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav románských studií (21-URS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Alice Flemrová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 20.06.2011
Datum zadání: 21.06.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.06.2011
Datum a čas obhajoby: 19.06.2013 14:30
Datum odevzdání elektronické podoby:22.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.06.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. et Mgr. Olga Čaplyginová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Úvod: Představení autorky (její biografická a bibliografická data), začlenění autorky do kontextu současné italské prózy.
Stať: Tematická analýza autorčiných vybraných próz a esejů. Studentka se soustředí na tři až čtyři návratná témata tvorby Paoly Mastrocoly (kritický stav italského školství, společenská (in)tolerance, identita jedince - problém odlišnosti, politická korektnost, současná italská rodina, mentální snobismus...) a provede rozbor zvolených děl, přičemž bude konfrontovat také způsoby, kterými autorka jednotlivá témata traktuje v próze pro dospělé, v próze pro děti a v esejistice. Zaměří se na autorčinu práci s nadsázkou, na užívání ironie a komických či humoristických prvků, na rozdíl mezi přímou a nepřímou kritikou.
Závěr: Shrnutí tematických analýz, pokus o postižení hlavních, společných rysů tvorby Paoly Mastrocoly a o načrtnutí obrazu současného italské společnosti, který získává čtenář z jejích děl.
Seznam odborné literatury
Primární:
MASTROCOLA, P. La gallina volante. Guanda 1999
MASTROCOLA, P. Palline di pane. Guanda 2001
MASTROCOLA, P. Una barca nel bosco. Guanda 2004
MASTROCOLA, P. Che animale sei? Guanda 2005
MASTROCOLA, P. E se covano i lupi.Guanda 2008
MASTROCOLA, P. La scuola raccontata al mio cane. Guanda 2004
MASTROCOLA, P. Togliamo il disturbo - Saggio sulla libertà di non studiare. Guanda 2011

Sekundární:
FERRONI, Giulio. Dopo la fine. Una letteratura possibile. Donzelli 2010
LA PORTA, Filippo. Meno letteratura, per favore! Bollati Boringhieri 2010
SEGRE, Cesare. Avviamento all´analisi del testo letterario. Einaudi 1999
http://www.wuz.it/recensione-libro/5589/paola-mastrocola-togliamo-disturbo-scuola-italiana.html
http://www.infinitestorie.it/frames.speciali/speciali.asp?ID=257
http://www.ilportoritrovato.net/html/bibliomastrocola.html
http://tv.repubblica.it/copertina/paola-mastrocola-la-scuola-non-inculca-nulla/63080?video
http://www.italialibri.net/opere/pallinedipane.html
http://www.scrittoriperunanno.rai.it/scrittori.asp?videoId=391&currentId=85
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK