Paola Mastrocola versus současná italská společnost. Tematická analýza autorčiny narativní a esejistické tvorby.
Název práce v češtině: | Paola Mastrocola versus současná italská společnost. Tematická analýza autorčiny narativní a esejistické tvorby. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Paola Mastrocola vs. Contemporary Italian Society. Thematic analysis of author’s narrative and essay works. |
Klíčová slova: | italská literatura, moderní společnost, rodina, školství, vzdělání, intolerance, jedinec, próza pro dospělé, próza pro děti, esej, technologie |
Klíčová slova anglicky: | Italian literature, modern society, family, school system, education, intolerance, individual, prose for adults, prose for kids, essay, technology |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav románských studií (21-URS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Alice Flemrová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.06.2011 |
Datum zadání: | 21.06.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 27.06.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2013 14:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.05.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. et Mgr. Olga Čaplyginová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Úvod: Představení autorky (její biografická a bibliografická data), začlenění autorky do kontextu současné italské prózy. Stať: Tematická analýza autorčiných vybraných próz a esejů. Studentka se soustředí na tři až čtyři návratná témata tvorby Paoly Mastrocoly (kritický stav italského školství, společenská (in)tolerance, identita jedince - problém odlišnosti, politická korektnost, současná italská rodina, mentální snobismus...) a provede rozbor zvolených děl, přičemž bude konfrontovat také způsoby, kterými autorka jednotlivá témata traktuje v próze pro dospělé, v próze pro děti a v esejistice. Zaměří se na autorčinu práci s nadsázkou, na užívání ironie a komických či humoristických prvků, na rozdíl mezi přímou a nepřímou kritikou. Závěr: Shrnutí tematických analýz, pokus o postižení hlavních, společných rysů tvorby Paoly Mastrocoly a o načrtnutí obrazu současného italské společnosti, který získává čtenář z jejích děl. |
Seznam odborné literatury |
Primární: MASTROCOLA, P. La gallina volante. Guanda 1999 MASTROCOLA, P. Palline di pane. Guanda 2001 MASTROCOLA, P. Una barca nel bosco. Guanda 2004 MASTROCOLA, P. Che animale sei? Guanda 2005 MASTROCOLA, P. E se covano i lupi.Guanda 2008 MASTROCOLA, P. La scuola raccontata al mio cane. Guanda 2004 MASTROCOLA, P. Togliamo il disturbo - Saggio sulla libertà di non studiare. Guanda 2011 Sekundární: FERRONI, Giulio. Dopo la fine. Una letteratura possibile. Donzelli 2010 LA PORTA, Filippo. Meno letteratura, per favore! Bollati Boringhieri 2010 SEGRE, Cesare. Avviamento all´analisi del testo letterario. Einaudi 1999 http://www.wuz.it/recensione-libro/5589/paola-mastrocola-togliamo-disturbo-scuola-italiana.html http://www.infinitestorie.it/frames.speciali/speciali.asp?ID=257 http://www.ilportoritrovato.net/html/bibliomastrocola.html http://tv.repubblica.it/copertina/paola-mastrocola-la-scuola-non-inculca-nulla/63080?video http://www.italialibri.net/opere/pallinedipane.html http://www.scrittoriperunanno.rai.it/scrittori.asp?videoId=391¤tId=85 |